Nu al 1 miljard aan online bestedingen door Sinterklaas

01-12-2016 (09:50) - Economisch

Sinterklaas zorgt in de vijf weken voorafgaand aan pakjesavond voor een weekomzet die 29% hoger ligt dan de reguliere weekomzet. Online bestedingen rondom het Sinterklaasfeest zijn dit jaar voor het eerst de magische grens van 1 miljard euro gepasseerd, blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org.
 
De Thuiswinkel Markt Monitor 2016, opgezet in samenwerking met PostNL, laat zien dat de gemiddelde online weekomzet van producten op een kleine 200 miljoen euro ligt. Tussen 1 november en 5 december komt de gemiddelde weekomzet op ruim 250 miljoen euro te liggen. Voor de totale Sinterklaasperiode komt de omzet daarmee uit op 1,26 miljard euro, een groei van 35% ten opzichte van de online omzet van 933 miljoen euro in dezelfde periode in 2015.
 
Ook PostNL merkt de invloed van online mogelijkheden in het aantal pakketten dat zij bezorgen. Het zijn hoogtijdagen voor het bedrijf. Er is ook in kaart gebracht wat er in de pakketten zit die zijn langsbrengen bij de consument. Met andere woorden: wat zijn de populairste cadeau’s in 2016. Het zijn vooral Lego/Duplo en boeken, films en cd’s die massaal online worden besteld. 
 
speelgoed/games:
- Lego Star Wars
- FIFA ‘17
- Wereldkaart Scratchmap
- Kapla
- Drones
 
gezelschapsspellen:
- Escape Room The Game
- 30 Seconds

cd’s:
- Robbie Williams – Heavy Entertainment Show
- K3 – Ushuaia
- Bruno Mars – 24K Magic
 
boeken:
- J.K. Rowling – Harry Potter en Het Vervloekte Kind Deel Een en Twee
- Jochem Myjer – De wereld van de Gorgels
- Astrid Holleeder – Judas
- Thijs Zonneveld – Thomas Dekker: Mijn Gevecht
- Wijnand Jongen – Het Einde van Online Winkelen (saillant genoeg)
 
dvd’s:
- Finding Dory
- Harry Potter – Complete 8-Film Collection
- Huisdiergeheimen
- Ice Age: Collision Course
 
parfum:
- Cacharel Noa (dames)
- Guess Seductive (dames)
- Calvin Klein CK IN2U (heren)
- Nikos Sculpture (heren)
 
 

Bureaus

Media

Marketing