Online uitzendbureau wil MKB veroveren

29-11-2016 (14:33) - Economisch

De uitzendmarkt kan zijn borst natmaken. Op 1 december gaat het online uitzendbureau Templer van start. Het bedrijf kiest voor een model dat sterkt afwijkt van wat ondernemers in het MKB gewend zijn, in een poging de gevestigde orde naar de troon te steken. 
 
Grote verschillen met de huidige uitzendmarkt zijn bijvoorbeeld het ontbreken van van regiokantoren en leaseauto’s voor intercedenten. Contacten met lokale ondernemers worden onderhouden door thuiswerkende intercedenten. Op de Templer-website kunnen deze ondernemers gratis hun vacatures plaatsen. Hiermee bespaart Templer kosten, waardoor ze naar eigen zeggen een lager tarief (70% onder de huidige marge) kunnen hanteren. 
 
Verder hanteert het nieuwe uitzendbureau een vast bedrag per week per medewerker, ongeacht diens functie of salaris. Ook brengt het geen kosten in rekening voor het overnemen van ingehuurd personeel naar een dienstverband. 
 

Bureaus

Media

Marketing