Sanoma stevig in het rood

09-02-2016 (10:37) - Economisch

Dat Sanoma over 2015 op een verlies af zou stevenen, is nauwelijks verrassend. De hoogte van het verlies is dat wel.  De uitgever heeft 2015 afgesloten met een verlies van 158 miljoen euro op een omzet van 1,7 miljard. Het jaar ervoor maakte het Finse mediabedrijf nog 62 miljoen nettowinst op een omzet van 1,9 miljard.

Het mediaconcern zag de winst onder meer teruglopen doordat in het vierde kwartaal 15 miljoen euro moest worden afgeschreven op de waarde van de Nederlandse tv-activiteiten. Maar het mediabedrijf had het vooral moeilijk omdat de Finse activiteiten onder druk staan.

Oud Wegener topvrouw Susan Duinhoven trad in september aan als Sanoma CEO en moet de resultaten de komende tijd herstellen. Ze spreekt van een ‘uitdagend jaar’, aldus het Financieele Dagblad.


VillaMedia, FD

Bureaus

Media

Marketing