Ster omzet gedaald in 2015

22-05-2016 (20:56) - Economisch

Ster heeft in het jubileumjaar 2015 211 miljoen euro omzet genoteerd. Met de verkoop van reclamezendtijd op de Nederlandse publieke zenders droeg Ster in 2015 197 miljoen euro bij aan de mediabegroting van het Ministerie van OCW. 
 
 
De netto omzet daalde van Ster daalde met 21 miljoen euro ten opzichte van 2014. Dat 2015 een jaar zonder grote sportevenementen was, is een van de oorzaken van het dalend resultaat. In 2014 droeg Ster 218 miljoen euro bij aan de mediabegroting van het ministerie.
 
kwaliteit
Vooruitblikkend op 2016 laat Ster in een persbericht weten dat 'we ons richten op datgene waarmee we onze klanten kunnen versterken: het bieden van kwaliteit. Kwaliteit waar adverteerders, te midden van kwantiteit, hun voordeel mee kunnen doen. En met een sportzomer en vele prachtige kijk- en luistermomenten biedt 2016 legio mogelijkheden.'
 
Het volledige jaarverslag over 2015 is te vinden op http://jaarverslag2015.ster.nl

Bureaus

Media

Marketing