WhatsAppen met Antoinette Hoes

30-06-2016 (13:26) - Appen met

Anderhalve week geleden stond Antoinette Hoes op het podium bij Cannes Health. Ze sprak er over kunst en design in combinatie met het menselijk lichaam en innovatie. Ze is sinds dit jaar CEO van Wunderman en was vorig jaar al in Cannes aanwezig als lid van de Dutch Creative Council. Via de WhatsApp vertelt ze over haar avonturen tijdens het Lions Festival 2016.
 
WhatsApp-status: Wunderwoman
 
Hallo Antoinette. Ben je klaar om te vertellen over je Cannes-avonturen?
Hi Jaap. Zeker! Kan deze grijze regenachtige dag alleen maar beter van worden!
 
Dat blijft lastig om aan te wennen he. Hoe lang ben je in Cannes geweest dit jaar?
Een hele week!
 
Dat maakt het afkicken er niet makkelijker op. In die week nog ergens een wolkje kunnen spotten?
Nou, ik heb vooral heel hard mogen werken dit jaar. Omdat ik de geweldige kans kreeg om op zaterdag op het Cannes Lions Health podium te staan. En het de week was dat we met Wunderman Amsterdam voor het eerst naar buiten stapten om ons verhaal te vertellen. Dat we weer terug zijn in Amsterdam met de hele Wunderman-propositie. Met een focus op wat ik 'Health Plus' noem. Alles wat te maken heeft met een lang, gelukkig, sportief, bewust en gezond leven voor jou en je familie. Dus een geweldige week :)

Is het je gelukt om je boodschap (en die van Wunderman) over te brengen denk je?
Aan de pers en in de panels waaraan ik deel mocht nemen zeker & ook aan een aantal merken die ik heb gesproken. Of er enige boodschapoverdracht op de Massive MediaMonks party was durf ik niet te garanderen ;)
 
Wie weet heb je daar een geweldige boodschap verkondigd die je nu zelf niet meer weet;) Al met al wel een vruchtbare week geweest dus. Heb je alles kunnen doen wat je wilde doen?
Meer! Maar daardoor een paar borrels en feesten overgeslagen. Hoogtepunt was trouwens wel onze overwinning op de Belgen in The Battle. Supercases. Goed bepleit. Juichend publiek. Lekker. Mijn collega's van These Days in België hebben beloofd ons volgend jaar in te komen maken.
 
Ik meen me een quote van jou te herinneren in de trant van 'Zolang je niet drinkt in Cannes overleef je het wel...'
Ja dat was wel verrassend he?
Hahaha. Was dat niet mijn advies aan jou voor je eerste Cannes?!
 
Ik stel voor dat je ze eerst een jaar lang iedere dag opbelt om te vragen wat de uitslag van de battle was. 
Jazeker.
:)
 
Goed voorbeeld doet goed volgen. Wat is je het meest bijgebleven van Cannes (uitgezonderd de overwinning tegen de Belgen)?
Het waanzinnige werk dat in de Health categorie wordt gemaakt. Alle creatieve bureaus willen 'opschuiven' naar service design en productinnovaties. I have news for them, in Health gebeurt dat.
 
Wil je daarmee zeggen dat bureaus die zich op andere categorieën richten een narrow view hebben?
Nope. Ik probeer te zeggen dat de categorie Health die volgens velen (creatief) achterloopt een voorloper is op deze terreinen. Waar de bureaus uit andere categorieën zo graag meer in zouden maken.
 
Aha, duidelijk. Vorig jaar zat je in de Dutch Creative Council, was je dit jaar nog (nauw) betrokken bij de 'Nederlandse missie'?
Ik zit nog steeds in the Dutch Creative Council, daar proberen we onze overheid te adviseren en aan te zetten tot positieve activiteiten en maatregelen voor onze creatieve industrie. We vergaderen vanmiddag.... Ik hoop dat de Council echt  wat in beweging zet in de harten en de hoofden an onze beleidmakers. Maar dat is moeilijker meetbaar dan advertising ;) Maar we duwen, en duwen , en duwen.
 
Ah, goed om te horen. Heb je wat dat betreft nog wat gehad aan de afgelopen editie van het Lions festival? Zaken waarmee je de overheid kunt overreden?
The Dutch Embassy of Creativity in Cannes laat zien wat er mogelijk is als een aantal ondernemers, bureaus en organisaties als de ADCN en IAA de handen ineenslaan. Dat zijn overtuigende argumenten. Maar ook het (internationale) succes van clubs als Massive Music en MediaMonks zijn voorbeelden die de politiek kunnen inspireren meer voor onze industrie te doen. Succes Sells.
 
Klinkt hoopvol. Hoe is het eigenlijk met jou persoonlijk? Bevalt het tot zover bij Wunderman?
De eerste 100 dagen waren verkennen, plannen maken, bijstellen. En nu gaan we los! Met nieuwe mensen aan boord, nieuwe klanten en prospects in het vizier. En een propositie: 'creatively driven, data inspired' waar ik me heel senang bij voel.
 
Komt er binnenkort nog mooi nieuws over jullie op onze site?
Zeker. Over onze mensen, onze klanten en ons werk. Maar als ik dat nú deel is het geen nieuws meer ;) Kom vooral een keer langs!
 
Doe ik! We wachten met smart de nieuwe ontwikkelingen af. Indien je niet nog een hele belangrijke boodschap voor onze lezer hebt, rest mij te zetten: heel erg bedankt voor je tijd! In het andere geval wacht ik nog even met doei zeggen.
'The future is already out there, it is just not evenly distributed yet.'
Dag.
 
Au revoir
A la prochaine.