WhatsAppen met Ivo Roefs

21-10-2016 (14:41) - Appen met

Voor deze editie van ‘WhatsAppen met’ spraken we Ivo Roefs, co-CEO van DDB & Tribal Worldwide. Hij krijgt als co-CEO gezelschap van Alistair Beattie. Het duo moet ervoor zorgen dat de creatieve en strategische visie gehandhaafd blijft tijdens de groei die het bureau meemaakt. Nieuwe samenwerkingen betekenen over het algemeen dat het goed gaat met een bureau. Even aankloppen bij Ivo dus. 
 
WhatsApp-status: Geen
 
Hallo Ivo! :) 
Hallo daar! 

Nu Alistair je werk uit handen heeft genomen heb je weer tijd om te WhatsAppen? ;)
Dat heb ik altijd wel hoor. Daarvoor was Sandra nog m’n collega.

Gelukkig. Alistair sprak lovend over je. 
Da's altijd goed om te horen. 

Ik neem aan dat hij 'de juiste man op de juiste plek' is?
Dat is ie zeker. En dat vindt hij gelukkig zelf ook.
 
Waarom is hij zo geschikt om toe te treden tot Team Ivo?
Het is een ontzettend slimme man, hij is erg sympathiek, hij werkte al regelmatig op onze internationale klanten en hij woont al vier jaar in Amsterdam.
 
Jullie kenden elkaar ook al goed dus.
Als collega's zeer zeker! 
 
Bij goed lopende bedrijven heeft men het vaak over 'de familie', voelt dat bij jullie ook zo? Je moet natuurlijk wel erg nauw met elkaar samenwerken.
Alistair en ik hebben de eerste maanden bewust heel wat sessies met elkaar gehad om elkaar persoonlijk te leren kennen en onze gedachten over reclame te delen. Want alleen als je echt doorgrond hebt of je hetzelfde denkt, heb je voldoende basis om samen het bedrijf verder te brengen. Dus ja, dat is het echte familiegevoel.

Nog geen ruzie gehad? ;)
Nee helemaal niet. Maar ik ben ook niet eens zo'n ruzie maker.

Het kan wel eens helpen, zeker als het constructief is. 
Discussie kan helpen, ruzie zorgt voor een emotie die de discussie vertroebelt, dat helpt wat mij betreft niet.
 
Volgens mij is de beredenering achter die stelling dat het je helpt om grenzen aan te geven.
Wat mij betreft kun je dat ook zonder de ruzie ;)

Wat een vredelievend persoon, DDB-werknemers boffen maar ;)
Ben ik helemaal met je eens!

Haha, vredelievend én bescheiden. Om nog even in de metafoor te blijven hangen: In een huishouden is taakverdeling erg belangrijk, hoe zit dat bij Alistair en jou? 
Wij werken voor zowel nationaal opererende klanten als internationaal opererende. Alistair pakt de internationale op, ik de nationale. 
 
En dat is qua workload de juiste verhouding?
Toevallig wel! Daarnaast richt ik me op account, productie en creatie, en hij richt zich op strategie, UX en content & community. 

Daarbij richten jullie je wel op (internationale) groei neem ik aan? 
Yep.

Kan het zo zijn dat het over een jaar allemaal te veel is voor twee personen. Met andere woorden: dat het duo een trio wordt?
Als we zo succesvol zullen zijn, dan voeg ik graag een derde toe hoor!

Je weet wat ze zeggen over meerdere kapiteins op één schip he ;)
Ik ben niet zo dol op zeilen. Hou wel enorm van teamsporten.
 
Scherp. Boekje met oneliners voor je liggen? ;)
Daar heb je tegenwoordig appjes voor. Wel een beetje digitaal denken hè! ;)

Mi scusi. In dat geval: Je weet wat ze zeggen over meerdere aanvoerders in één team hè. Of meerdere sterspelers. 
Ik ben daar niet zo bang voor, overigens zijn we daar nu niet meer zo uniek in. Bijvoorbeeld in de VS hebben al meerdere multinationals dezelfde opzet. 

Voorlopig gaat het jullie prima af, dus heb je het gelijk aan je zijde. 
Dank je wel. Altijd fijn om te horen dat de buitenwacht ook overtuigd is dat het ons goed gaat.
 
Dat is aantoonbaar toch?
Zeker weten. Ik ben nog steeds van mening dat we het enige bureau zijn dat daadwerkelijk branding & Digital geïntegreerd heeft. Op die manier kunnen we intuïtieve merkervaringen creëren voor onze klanten op alle relevante contactmomenten met hun doelgroepen. En daar ben ik ontzettend trots op! 
 
Wat zijn de volgende spannende projecten waar jullie (al dan niet samen) aan gaan werken? 
We zijn opnieuw aan het kijken naar de uitbreiding van onze service offering. We hebben al meer dan 10 jaar ons zusje Databay, dat al eerder met data bezig was dan dat de big data discussie gestart werd. We merken dat klanten er nu langzaam klaar voor zijn om data-analyse onderdeel te maken van hun campagnestrategie. Daar is dus nog veel winst te boeken. 

Klinkt als een flink project. 
Zeker, maar wel heel leuk! 
 
Ik heb de indruk dat het in goede handen is. We gaan er ongetwijfeld spoedig van horen ;). Heel erg bedankt voor je tijd Ivo, en wens Alistair maar veel succes van ons!
Zeker weten. Praat er graag begin volgend jaar verder over. Maken we er meteen een groepswhatsapp van, want Alistair is druk bezig met het verbeteren van zijn Nederlands. Dank en tot snel!