BrandDeli kijkt terug op geslaagd 2016

BrandDeli kijkt terug op geslaagd 2016

02-01-2017 (12:16) - Kijkcijfers

BrandDeli kijkt terug op een bijzonder geslaagd 2016. Met 10,2% marktaandeel in primetime in de doelgroep 20 tot en met 49 jaar realiseerden de TV-zenders uit het BrandDeli portfolio een stijging van 7% ten opzichte van vorig jaar. Over de hele dag werd een marktaandeel van 17,0% behaald.


Qua kijkersaantallen vestigden meerdere zenders een record. FOX Sports had met 820.000 kijkers voor de Eredivisiewedstrijd Ajax-PSV de best bekeken uitzending ooit. Op Comedy Central zorgde The Roast Of Gordon met 640.000 kijkers voor een record en op TLC scoorde Say Yes To The Dress Benelux het hoogste kijkersaantal ooit (217.000 kijkers) met de aflevering waarin Patricia Paay haar trouwjurk uitzocht.


Het was op meerdere fronten een uiterst succesvol jaar voor BrandDeli. Zo werd het portfolio uitgebreid met BBC First en werd een strategische samenwerking met VICE aangekondigd. Daarnaast ging BrandDeli een exclusieve samenwerking aan met De Persgroep op het gebied van online video. En recentelijk werd bekendgemaakt dat BrandDeli vanaf januari 2017 de officiële Nederlandse salespartner van Twitter wordt.  


Ook BrandDeli breed zijn er een aantal successen behaald. Bij de AMMA Awards 2016 werd BrandDeli verkozen tot media-exploitant van het jaar. En in het Kerstrapport van Adformatie werd BrandDeli zowel beste TV-exploitant als overall winnaar.

 

 


SKO