Zomer vol records voor BrandDeli

Zomer vol records voor BrandDeli

01-09-2017 (09:48) - Kijkcijfers

Met 20,6% marktaandeel hebben de zenders uit het portfolio van BrandDeli in augustus het hoogste marktaandeel ooit behaald. Augustus is de derde opeenvolgende maand waarin een kijkcijferrecord werd gerealiseerd. In juni (19,8%) en in juli (19,9%) zorgden de marktaandelen ook al voor records. Het augustus-marktaandeel betekent een stijging van maar liefst 28% ten opzichte van vorig jaar.

 
Ook indien naar afzonderlijke dagdelen wordt gekeken, laat BrandDeli fraaie cijfers zien. In primetime bedroeg het marktaandeel 13,0%, een stijging van 25% sinds vorig jaar. In daytime realiseerde BrandDeli 32,9% marktaandeel en is BrandDeli al een jaar lang marktleider.

 
Groei was er voor de zenders 24Kitchen, BBC first, Comedy Central, Eurosport, FOX Sports, ID, MTV, Spike en TLC. Voor 24Kitchen en BBC First was augustus zelfs de beste maand ooit. Goed bekeken werden in augustus onder meer de start van het nieuwe Eredivisieseizoen op FOX Sports, de première van Double Trouble op MTV, Midsomer Murders op BBC First, Salvage Hunters op Discovery en de Champions League kwalificatiewedstrijd Ajax-Nice en Motorsport GP op Eurosport.


jongere kijkersgroep

Ook in de jonge kijkersgroep (6 t/m 12 jaar) mooie cijfers behaald. Kidszender Nickelodeon scoorde 20,6% marktaandeel en was daarmee voor de achtste maand op rij marktleider op kids.

 

 


SKO, Stichting Kijkonderzoek