Duitse voetbalclubs gaan voor Nederlandse merchandise

15-05-2012 (00:00) - Marketing

De vele honderdduizenden fans van topclubs Borussia Dortmund en Bayern München zullen de komende jaren voorzien worden van merchandise die in Nederland is ontwikkeld: het Nederlandse bedrijf IEPC mag een reeks aan artikelen gaan leveren aan deze topclubs. IEPC oprichter/eigenaar Edwin den Hartog: ‘Het is de oogst van ruim vier jaar zaaien.’
 

IEPC, ontwikkelaar en leverancier van merchandising producten, is al actief op de omvangrijke Duitse markt. Den Hartog: ‘En in die markt is voetbal extra interessant. De fans hier geven veel geld uit aan clubartikelen. Alleen al Borussia Dortmund, waarvoor we zo’n 25 nieuwe producten gaan ontwikkelen, heeft 600 fanclubs en 80.000 mensen per thuiswedstrijd. Voetbalfan zijn, is in Duitsland een ‘way of life’. De omzet in merchandise is dan ook enorm, een veelvoud van de topclubs hier.’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch