Nierstichting heeft nieuwe merkstrategie en nieuw beeldmerk

10-09-2013 (00:00) - Marketing

De Nierstichting staat aan de vooravond van de uitrol van de nieuwe campagne die in samenwerking met Branddoctors en XXS tot stand is gekomen. Met de nieuwe merkstrategie wil de Nierstichting het wat saaie en brave imago van zich afschudden en vooral de urgentie van nierziektes voor het voetlicht brengen.

De Nierstichting ontwikkelde de campagne en het nieuwe beeldmerk samen met reclamebureau XXS, na een herpositioneringstraject in samenwerking met Branddoctors en XXS. M2Media & More is verantwoordelijk voor marketingcommunicatie advies, waaronder de mediastrategie, -planning en inkoop. Het proces van herpositionering heeft een half jaar in beslag genomen.
De kick-off van de campagne vindt plaats met de inzet van een 90’’ TV-commercial, die tevens het nieuwe beeldmerk introduceert.


Onderdeel van de campagne is een online fotowedstrijd. De Nierstichting vraagt iedereen die de passie voor het leven deelt voor 10 oktober te laten zien waar zij voor leven door een foto te uploaden op www.ikleefvoor.nl. De activatie wordt ondersteund met de inzet van een abricampagne, Facebook, Twitter, PR, SEA, stopperadvertenties en e-nieuwsbrieven. 


Bureaus

Media

Economisch