Stunt: AXE haalt vrouwengeur weer van de markt

20-04-2012 (08:43) - Marketing

Het Unilever-merk AXE haalt de onlangs geïntroduceerde vrouwengeur AXE Anarchy For Her van de markt. Aanleiding hiervoor is de reeks chaotische incidenten die ontstond als gevolg van het wederzijdse AXE-effect. Ondanks de populariteit van de vrouwenvariant, heeft AXE besloten om zich weer exclusief op mannen te richten en de ‘wingman’ te zijn bij het verleiden van vrouwen. 
 

‘We hadden niet voorzien dat de vrouwengeur zo massaal over de toonbank zou vliegen. Het product is vijf maal zoveel verkocht als verwacht. De openbare orde is een paar keer bruut verstoord. Gelukkig zijn er geen slachtoffers gevallen. Wij vinden dat wij als AXE nu onze verantwoordelijkheid moeten nemen. Het uit de markt halen van de vrouwenvariant voelt als het juiste dat wij nu moeten doen. De laatste levering van AXE Anarchy For Her vindt deze week plaats bij Etos’, vertelt Itai Gross, Brand Manager AXE Nederland. 


Reacties

goede stunt! Vroeg me al af waarom Axe zich op vrouwen ging richten. blijkt nu slimme communicatie truc!
Jan Rijkenberg @ 20-04-2012 09:08 uur
bleek gisteren al, toen bladen als Spits en Metro er hun hele cover aan wijdden met exact dezelfde foto en koppen
Bert van der Neut @ 20-04-2012 09:49 uur
Leuke campagne van AXE en volgens mij behoorlijk effectief. Iedereen heeft het erover!
Henk moulijn @ 23-04-2012 22:34 uur
Die hele introductie was volgens mij gewoon een stunt!!! En we zijn er allemaal ingestonken.
Marieke de Roos @ 24-04-2012 00:07 uur
Wat suf, 'iedereeen' = marketeers hebben het erover. Deze campagne kost miljoenen en voegt geen waarde toe voor je klanten.
D. van Trierum @ 27-04-2012 13:28 uur

Bureaus

Media

Economisch