100 jarige bvA wordt 'Netwerk van merkleiders'

15-05-2019 (19:30) - Marketing

‘Netwerk van merkleiders’. Zo presenteerde de bvA zich op 15 mei tijdens haar honderdste ledenvergadering. Voorzitter Frenkel Denie: “Deze nieuwe positionering onderstreept op een overtuigende manier waar we als adverteerders voor staan. Als ambitieuze aanjagers van merken en markten zetten we ons in voor kwaliteit en effectiviteit van het Nederlandse communicatielandschap. Dat doen we met en namens onze leden, maar ook trekken we gezamenlijk op met andere partijen in de industrie."
 

BvA is in 1919 opgericht uit onvrede over gebrek aan transparantie bij dagbladreclame. Honderd jaar later is het medialandschap ingrijpend veranderd, maar de behoefte aan transparantie en een eerlijk en gezond speelveld is juist nu uiterst urgent. BvA zet zich dan ook voortdurend in om dat voor haar leden te bereiken.
Voorzitter Frenkel Denie: “De huidige CMO-agenda is complex. Nieuwe technologieën en marktpartijen bieden veel mogelijkheden, maar de keuzes worden ingewikkelder. Bovendien is voor velen van ons de druk groot om korte termijn groei te realiseren. Als merkleiders zetten we ons meer dan ooit in om CMO’s en hun teams te ondersteunen bij het bouwen van hun merken. Behalve door belangenbehartiging, doen we dat door meer netwerkactiviteiten te bieden waar leden kennis uitwisselen en het onderlinge contact verstevigen.”
 
BvA organiseerde onlangs samen met McKinsey een CMO event over ‘Data Driven Commerce’. In samenwerking met IAB Nederland en DLA Piper werd de werkgroep Privacy opgezet om in Den Haag te pleiten voor duidelijkheid en uitvoerbaarheid van de privacy wetgeving. Ook komt BVA in actie voor ‘freedom of commercial speech’ op de publieke omroep en tegen de mogelijke afschaffing van de STER. Een tweedaagse sessie over Agile Working is in voorbereiding.
 
De honderdjarige bvA zet met haar nieuwe positionering in op groei en gaat het komende jubileumjaar vieren met diverse, nader aan te kondigen bijeenkomsten van en voor haar netwerk van merkleiders.
De nieuwe positionering is uitgewerkt in een manifest, een nieuwe huisstijl en vernieuwde website.
 

credits

Het bvA manifest en de huisstijl zijn de creatie van Indie. Het hierop gebaseerde website ontwerp komt van Dept en de technische realisatie van CCI groep.

 


Bureaus

Media

Economisch