a.s.r. lanceert gezondheidsprogramma voor klanten

04-11-2019 (10:10) - Marketing

Nederland is een sportland. Toch gebruikt, volgens onderzoek in opdracht van a.s.r., bijna de helft van de ondervraagden wel eens een smoes om niet te hoeven sporten. En meer dan de helft van de ondervraagden geeft aan zich schuldig te voelen na het gebruik van een smoes. De meest genoemde redenen om niet sportief bezig te zijn, zijn vermoeidheid, niet fit voelen, het weer of werkverplichtingen.
 
Ook geeft 55 procent aan zich ertoe te moeten zetten om te sporten. Dit gedrag verandert in positieve zin als er een (financiële) beloning tegenover staat. Bijna de helft is in dat geval bereid om in beweging te komen. a.s.r. speelt hierop in met a.s.r. Vitality, een bewezen gezondheidsprogramma, dat klanten helpt hun gedrag te veranderen en smoezen voortaan achterwege te laten om niet te bewegen.
 

wereldwijd gezondheidsprogramma

Vitality is ontwikkeld door de Zuid-Afrikaanse verzekeraar Discovery en is inmiddels in 22 landen succesvol met ruim 11 miljoen leden. Vitality is een gezondheidsprogramma - gebaseerd op gedragswetenschap - dat klanten op een positieve manier stimuleert om meer te bewegen en gezonder te leven. En om het bewegen ook vol te houden.
 
a.s.r. gaat dit gezondheidsprogramma samen met Discovery nu ook in Nederland aanbieden aan klanten met een arbeidsongeschiktheids- of een zorgverzekering. Klanten die ervoor kiezen om een lidmaatschap af te sluiten bij a.s.r. Vitality en te gaan bewegen, komen in aanmerking voor week-, maand- en jaarbeloningen. In de vorm van cadeaus en zelfs een gedeeltelijke teruggave van de premie.
 

Dreamteam van topsporters deelnemers

Klanten die lid worden van a.s.r. Vitality krijgen support, van onder anderen de Nederlandse topsporters: Gregory Sedoc, meervoudig Nederlands kampioen hordenlopen en atletiekanalist bij Studio Sport, Nicolien Sauerbreij, wereldkampioen en olympisch kampioen snowboarden, Tim de Vries, paralympiër en tweevoudig wereldkampioen handbiken en Suzanne Schulting, Nederlands, wereld- en olympisch kampioen shorttrack.
 

Credits

The Merge – concept en productie
Media Reverse – media
a.s.r. – Hella de Weger, Nelleke Ungersma, Liselore Hunfeld, Jeske Slijper

 


Bureaus

Media

Economisch