Albert Heijn lanceert als eerste supermarkt aparte categorie in webshop voor B Corps

08-03-2021 (11:13) - Marketing

Vanaf vandaag krijgen merken met het strenge B Corporation keurmerk extra zichtbaarheid op AH.nl. Albert Heijn is hiermee de eerste supermarktketen die binnen haar webshop een aparte categorie en keurmerkbenoeming heeft ingericht voor producten van B Corps (ah.nl/b-corp). Hiermee hoopt Albert Heijn de vindbaarheid te vergroten voor producten van bedrijven die met oog voor mens, milieu en maatschappij ondernemen. Purpose merken als innocent, Holie, Tony’s Chocolonely en Naïf ontvangen hiermee een welkom platform.
 
Op dit moment zijn 26 retailmerken met ruim 500 producten die bij Albert Heijn online worden verkocht gecertificeerd als B Corporation. Hoewel dit keurmerk nog gematigd bekend is onder consumenten, begint bij een toenemend aantal merken en producenten de ambitie tot B Corp verwording op het verlanglijstje te staan.
 

Een mooie mijlpaal voor B Corp merken

Menzo de Muinck Keizer, B Corp Manager bij sap- en smoothiefabrikant innocent drinks – is verheugd met het initiatief van Albert Heijn: “Toen innocent in 2018 een B Corp werd, was dit voor ons een enorme overwinning. De certificering past volledig binnen ons gedachtegoed. We zijn trots op deze verdienste. Binnen ‘B2B’ heeft de certificering al tot veel zichtbaarheid geleid, maar bij consumenten is B Corp nog in geringe mate bekend. We zijn erg blij dat Albert Heijn erkenning aan de B Corp certificering geeft door ons en onze B Corp collega’s dit podium te bieden”. 

Bureaus

Media

Economisch