Albert Heijn voor vijfde jaar op rij het beste chocolade schap

30-08-2016 (10:24) - Marketing

Chocolade in de supermarkt wordt door de Nederlandse consument hoger gewaardeerd ten opzichte van vorig jaar. In het bijzonder serviceaspecten, zoals de keuze aan merken en de aantrekkelijkheid van het schap, worden hoger gewaardeerd. Albert Heijn heeft voor het vijfde jaar op rij het beste chocolade schap van Nederland.


Dit blijkt uit het Chocolade Zomerrapport dat sinds acht jaar in opdracht van voedingsmiddelenproducent Nestlé, bekend van onder andere KITKAT, Nestlé L’Atelier en SMARTIES, wordt uitgevoerd door GfK. Aan het onderzoek deden 6500 respondenten mee. 

De Nederlandse consument waardeert het chocolade schap in de supermarkt hoger (7,09) ten opzichte van vorig jaar (7,01). 'Het is mooi om te zien dat de verbeteringen van de serviceaspecten zich ook doorvertalen naar betere prestaties van de supermarkten. We gaan samen met onze klanten kijken hoe wij de score ook volgend jaar weer kunnen verbeteren',  aldus Martine Olijslagers-Kuip, Business Executive Manager Confectionery bij Nestlé Nederland. 'Dit rapport geeft inzicht in de waardering van consumenten voor de categorie chocolade. Op totaal niveau zien we, net als in de voorgaande rapporten, nog steeds een verschil in de waardering van de categorie chocolade ten opzichte van de waardering van de totale supermarkt. Er liggen dus nog steeds kansen voor de retailers om de shopper binnen de categorie chocolade beter te bedienen.'

Plus nummer twee, Deen drie
Albert Heijn weet zich het beste te onderscheiden op de waardering van de serviceaspecten. De winnaar weet de hoogste score te behalen in de keuze aan producten en merken, het aanbod van nieuwe producten en de aantrekkelijkheid van het schap. Door de continue verbetering op deze aspecten weet Albert Heijn voor het vijfde jaar op rij de nummer één positie in te vullen! Plus groeit van een derde naar de tweede positie. Een nieuwkomer in de top drie is Deen. Deen laat een knappe prestatie zien door van de vijfde naar de derde plek te stijgen. 

 

Bureaus

Media

Economisch