ALDI campagne moet discount nog aantrekkelijker maken

21-09-2020 (12:15) - Marketing

Vanaf vandaag kan niemand meer om ALDI heen. De uitvinder van discount lanceert de nieuwe merkcampagne ‘Natuurlijk wel. ALDI’.
 
Met deze campagne geeft de discounter antwoord op alles waarvan de consument nooit had gedacht dat dit mogelijk zou zijn bij ALDI. ‘Zeg je kwaliteit, zeg je ALDI? Natuurlijk wel.’ Of ‘Smaakmakers kiezen ALDI? Natuurlijk wel.’ Met deze campagne laat de supermarkt de Nederlandse consument (her)ontdekken hoe aantrekkelijk discount is.
 

nieuwe invulling aan eenvoud

75 Jaar geleden startten de Duitse broers Karl en Theo Albrecht hun discountsupermarkt met slechts 250 artikelen van de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Tot op de dag van vandaag is dit gedachtegoed de essentie van het bestaan van ALDI: een zorgvuldig gekozen assortiment vers, houdbaar en non-food van hoge kwaliteit voor de beste prijs. Zo eenvoudig is het. En eenvoud staat bij ALDI niet voor minder, of karig. Sterker nog, als grondlegger van discount weet ALDI als geen ander hoe fijn eenvoud kan zijn, zonder concessies te doen aan de kwaliteit. Het nieuwe eenvoud draait om én – én; hoge kwaliteit en de beste prijs.
 

breken met vooroordelen

‘Natuurlijk wel, is de enthousiaste en trotse mentaliteit van ALDI. We laten zien dat kwaliteit niet onnodig duur of ingewikkeld hoeft te zijn. ALDI helpt de consument bij het besparen van tijd, geld en onnodig gedoe. Veel Nederlanders hebben bij ALDI nog steeds een ouderwets beeld van eenvoud dat gelijkstaat aan minder. Met deze nieuwe merkcampagne willen we de vooroordelen over ALDI wegnemen en Nederland verrassen’, aldus Nienke van de Streek, Managing Director Marketing en Communicatie bij ALDI in Nederland.
 

Primeur op TV

De merkcampagne, die in samenwerking met reclamebureau INDIE Amsterdam is gemaakt, is vandaag gelanceerd op de winkelvloer, in de landelijke dagbladen, online, op radio en voor het eerst in de geschiedenis van ALDI, op TV in Nederland. Acteur, komiek en filmregisseur Diederik Ebbinge is de nieuwe stem van de ALDI- commercial.
 

Bureaus

Media

Economisch