Bite away verovert Nederland

12-07-2019 (13:54) - Marketing

Bite away® is een innovatieve oplossing voor de behandeling van insectenbeten. In Duitsland en andere Europese landen is dit slimme apparaatje al een groot succes. Maar hoe bereid je je als Duits bedrijf voor op een lancering op de Nederlandse markt? En hoe creëer je zoveel mogelijk awareness én zorg je voor uitbreiding van de verkoopkanalen? Met die vragen ging creatief bureau Artica aan de slag, in samenwerking met de Mediaboerderij.
 
Awareness en zichtbaarheid in de Nederlandse markt: dat zijn de belangrijkste doelen die Artica voor het eerste campagnejaar meekreeg. Na een aantal brainstormsessies met en zonder de klant concludeerde Artica dat deze introductiecampagne vraagt om opvallende beelden en een pakkende boodschap. Het idee ontstond om extreme opluchting weer te geven, in combinatie met de allesomvattende pay-off ‘scheelt een bult’. 
 

Online en offline 

Gezien de vrij grote doelgroep van Nederlandse vrouwen tussen de 30 en 65 jaar vond Artica een multichannel aanpak essentieel. Het bureau bepaalde de gewenste touchpoints en frequentie en in samenwerking met de Mediaboerderij werd een billboardcampagne op verschillende landelijke televisiezenders opgezet. Daarnaast bepaalde Artica dat een online focus essentieel is. En dus moeten een actieve campagne via social media en Google Ads zorgen voor awareness en sales. 
 
 
 

Bureaus

Media

Economisch