Bol.com en LEGO bouwen nieuw kidsplatform

28-07-2017 (17:00) - Marketing

Bol.com lanceert in samenwerking met LEGO het kidsplatform Speelfilmpjes voor en door kinderen. In deze  online omgeving kunnen kinderen van 2 tot 14 jaar zich onderdompelen in de wereld van LEGO-speelgoed. Speelfilmpjes voor en door kinderen is een kidsplatform waar kinderen al spelenderwijs kunnen leren en hun fantasie de vrije loop kunnen laten.
 

Regisseur van eigen spel

Naast informatie over LEGO en het bekijken van filmpjes van anderen, kunnen de kinderen ook zelf speelfilmpjes maken en delen. Zo worden zij gestimuleerd om creatief aan de slag te gaan als regisseur van hun eigen speelfilmpjes en leren zij op een andere manier te spelen. De kinderen kunnen gebruikmaken van een scriptgenerator, geluidseffecten en diverse achtergronden om een volwaardig filmpje te maken. Nadien is het mogelijk om het speelgoedfilmpje online en via social media te delen.
 

Creativiteit en fantasie

Het uitgangspunt van het kidsplatform is om de fantasie en creativiteit van kinderen aan te scherpen en te prikkelen. Naast het feit dat LEGO populair blijft onder kinderen, is er ook de toenemende populariteit van vlogs en unboxing video’s waardoor kinderen geïnspireerd worden. Met Speelfilmpjes voor en door kinderen combineren bol.com en LEGO deze twee trends in een online speelomgeving. Het platform sluit hierdoor goed aan bij de winkelgedachte van bol.com waarbij inspiratie centraal staat. Bol.com werkte voor de ontwikkeling van het online kidsplatform samen met creatief bureau Born05 uit Utrecht.

Bureaus

Media

Economisch