Bol.com winnaar van Somention Instagram Top 100

02-02-2021 (14:25) - Marketing

Bol.com is als onbetwiste winnaar uit de bus gekomen van het onderzoek naar de 100 invloedrijkste Nederlandse merken op Instagram van 2020 van Somention.
 
Het afgelopen jaar heeft Somention ieder kwartaal onderzoek gedaan om tot de “Instagram top 100” te komen. Het onderzoek is gehouden onder Nederlandse merken of internationale merken met een Nederlands Instagram account. De top 100 is gebaseerd op de engagement rate in combinatie met het aantal volgers.
 
Bol.com heeft deze prestatie te danken aan een explosieve toename van het aantal volgers en de imposante hoeveelheid interactie met de doelgroep. In een jaar tijd zijn zij van 75.000 volgers naar 200.000 volgers gegaan, wat een groei van 166% is, met een gemiddeld engagement rate van 11,67 procent.
 
De lijst met de Instagram accounts die de top 100 in het vierde kwartaal van 2020 hebben gehaald kun je hier vinden. Ook sprak Somention een aantal social media managers van deze accounts voor Instagram-tips.

 


Bureaus

Media

Economisch