Bonprix-vrouwen zijn niet saai

26-04-2018 (12:51) - Marketing

De online retailer zegt haar identiteit herontdekt te hebben door vooroordelen en misvattingen rond Bonprix aan te pakken, te beginnen bij bij de belangrijke doelgroep van vrouwen boven de veertig.


Lars Gerber, Vice President van Bonprix's Global Brand & Communication: "Wij houden van de merk- en digitale expertise die 180 Kingsday's team biedt. Onze nieuwe merkcommunicatie is voortgekomen uit onze belofte om mode te maken voor zelfbewuste vrouwen die het leven omhelzen en weigeren te doen alsof ze iets of iemand anders zijn dan zijzelf. De nieuwste campagne illustreert wat de kern is van 'bonprix - it’s me!' De ondeugende toon die we hebben aangenomen, is een weerspiegeling van hoe wij zelfvertrouwen hebben gewonnen als merk en niet bang zijn dit te laten zien. '


Tiina Salzberg, Executive Strategy Director, 180 Kingsday: "Deze campagne is een eerbetoon aan alle vrouwen en tegelijkertijd een bedankje omdat ze zijn wie ze zijn. Het is ook een goed voorbeeld van de kracht van 180-denken: een merk transformeren en de organisatie die sterke, duidelijke visie laten uitdragen." 

 

transformatie

Het belangrijkste inzicht is dat vrouwen vaak denken dat bonprix niet voor hun is, maar als ze de website bezoeken beseffen ze dat het aanbod juist wel aansluit. De nieuwe campagne maakt deel uit van een interne en externe transformatie van het label, dat bedacht en uitgevoerd is door creatieve partner 180 Kingsday, dat eind 2017 de pitch voor het account won. De nieuwe positionering en strategie hebben alles op het schop gegooid door niet alleen aan de campagnes te werken, maar ook door de uitstraling bedrijfsbreed op één lijn te zetten.


Kalle Hellzen, Executive Creative Director, 180 Kingsday: "We zagen al snel dat er meer was dan men in eerste instantie denk als het gaat om bonprix, haar aanbod en klanten. Ik weet zeker dat de wereld hetzelfde zal voelen voor deze campagne als wij. Het team van bonprix vertrouwden ons toe ze mee te nemen naar een plek die wat provocerender en onderscheidender is, iets wat zo belangrijk is omdat daar de meest interessante dingen gebeuren." 

bonprix. It's me! NL-2018 from 180 Kingsday on Vimeo.


Bureaus

Media

Economisch