Burendag brengt dit jaar alle themadagen samen

29-06-2017 (16:36) - Marketing

Blauw Gras ontwikkelt een campagne voor het Oranje Fonds en Jacobs Douwe Egberts om Burendag onder de aandacht te brengen als het sociaalste feestje van het jaar. De campagne loopt van juli tot aan Burendag op 23 september via social media.

alles mag
Burendag is in het leven geroepen om buren met elkaar in contact te brengen. Het is een jaarlijks terugkerend feest op de 4e zaterdag in september waarop veel mensen iets goeds doen voor elkaar en de buurt. In 2017 wordt Burendag op 23 september gevierd. Alle buurten van Nederland kunnen zich ervoor aanmelden via www.burendag.nl

1 miljoen Nederlanders 
Marc van Hal, hoofd communicatie & fondsenwerving Oranje Fonds: “Burendag is niet alleen een feestje, het is een dag die buren bij elkaar brengt. Een dag waarop mensen uit de wijk elkaar beter leren kennen, nieuwe dingen over en van elkaar leren en waarop verschillen omarmd worden.  Dat laat deze campagne op een mooie manier zien. Samen met Jacobs Douwe Egberts organiseren wij Burendag omdat buurten socialer en veiliger worden als mensen hun buren kennen. Jaarlijks doen er zo’n 1 miljoen Nederlanders mee.” 

podium
Blauw Gras heeft voor Burendag een campagne opgezet waarin deze verschillen belicht, maar ook samengebracht worden. Shaun Voogd, creatief directeur van Blauw Gras: ‘Burendag, is dé dag in het jaar waarop al onze interesses samen komen. In de campagne haakten we in op de meest bijzondere, leuke en opmerkelijke themadagen door ze een podium te geven gedurende de campagne. Hoe je Burendag ook viert, het mag allemaal.’

relevant
Het concept achter de campagne is dat voor mensen met verschillende interesses, verschillende themadagen relevant zijn. Zo is voor iemand met een grote interesse in katten nationale kattendag een belangrijke dag, waar andere buren misschien weer blaasmuziekdag vieren. Binnen Burendag komen al deze interesses samen: het maakt niet uit waar je nu precies van houdt, het gaat erom dat we buren zijn en interesses met elkaar kunnen delen. 


Bureaus

Media

Economisch