bvA ledenaantal laat in pandemie-jaar gezonde groei zien

19-05-2021 (18:44) - Marketing

BvA netwerk van merkleiders zag in het afgelopen kalenderjaar het aantal leden groeien. Dat werd bekendgemaakt tijdens de Algemene Ledenvergadering op 19 mei.
 
“De pandemie bracht merken zowel zware problemen als mogelijkheden om een maatschappelijke bijdrage te leveren. Juist onder deze omstandigheden is bvA er om steun én inspiratie te bieden, leden van elkaar te laten leren en samen op te komen voor de belangen van merken”, aldus bvA voorzitter Erik van Engelen tijdens de jaarvergadering.
 

110 leden

Die voordelen werden ook onderkend door merken als Basic Fit, Bever, Koninklijke Auping, Stichting Bloemenbureau Holland, Dutch Film Works, State of Art, PWC en A. Vogel, die allen in 2020 bvA lid werden. Het aantal opzeggingen bleef beperkt tot drie. Het aantal bvA leden stond daarmee op 1 januari 2021 op ruim 110 merkleiders. Ook in 2021 lijkt de groeitrend te worden voortgezet.
 
Tijdens de algemene ledenvergadering werd afscheid genomen van bestuurslid en voorzitter van de bvA/VIA werkgroep Privacy, Machiel Bolhuis (Eneco), die per 1 juni overstapt naar een nieuwe werkgever (Oracle). bvA is hem zeer dankbaar voor zijn jarenlange actieve betrokkenheid, met name op het privacy dossier.
De leden gingen tijdens de jaarvergadering unaniem akkoord met de herbenoeming van bestuursleden Heleen Crielaard, Valerie van Schaick en Brenda Smith.
 
Het huidige bvA bestuur is daarmee als volgt samengesteld:

Erik van Engelen, voorzitter, Algemeen Directeur a.i. Wildlands Adventure Zoo
Nicole Freid, vice-voorzitter, Directeur Marketing & Innovatie HAK
Heleen Crielaard, penningmeester, Group Marketing Director Incentro
Arno de Jong, CMO Nederlandse Loterij
Louise Meijer, Director Brand and Communications VodafoneZiggo 
Valerie van Schaick, Business Executive Officer Food Nestlé Nederland 
Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience A.S. Watson
Aart Jan van Triest, CEO Fitchannel.com
Theo van Uffelen, European Marketing Manager Yakult Europe B
 

Bureaus

Media

Economisch