Campina wil mensen inspireren veerkrachtiger te worden

09-11-2021 (15:36) - Marketing

85% van de Nederlanders voelt zich veerkrachtig. Wel geeft een derde van de mensen onder de 35 aan minder veerkrachtig te zijn geworden door de coronapandemie. Dit blijkt uit een onderzoek van marktonderzoekbureau Ipsos in opdracht van Campina. Het merk introduceert hiermee de 'Veerkracht Monitor', een onderzoek naar de veerkracht van Nederland dat jaarlijks zal terugkeren. Met het onderzoek wil Campina inzichten delen en daarmee Nederlanders inspireren om veerkrachtiger te worden.

Uit het onderzoek komt naar voren dat 80% van de Nederlanders zich met het onderwerp veerkracht - de kracht van lichaam en geest om zich snel te herstellen - bezighoudt. Onder jongeren ligt dit percentage zelfs op 89%. Gemiddeld geven mensen hun eigen veerkracht een 7. Voor 61% van de respondenten heeft de coronapandemie daar geen invloed op gehad, wel blijkt 34% van de mensen tussen 18 en 34 jaar er juist minder veerkrachtig door te zijn geworden. De top 5 van gestelde doelen rondom veerkracht bestaat uit dagelijks meer bewegen, werken aan de conditie, meer rust in het hoofd krijgen, op gewicht blijven en een betere nachtrust hebben. Voor 75% van de mensen die actief bezig is met veerkracht speelt voeding een belangrijke rol - fruit, groente en zuivel worden hierbij vaak als voorbeelden genoemd.


Mentale fitheid

Campina heeft zich de afgelopen jaren ingezet voor de fysieke fitheid van Nederland door mensen te motiveren meer te bewegen. Het bedrijf wil met de Veerkracht Monitor een bijdrage leveren aan de mentale fitheid van Nederland door in kaart te brengen hoe Nederlanders omgaan met veerkracht. Het gaat om een jaarlijks terugkerend onderzoek - op die manier wil Campina de ontwikkeling van veerkracht in Nederland volgen. In aanloop naar het onderzoek heeft Campina een expertpanel geïnterviewd om meer begrip te krijgen over het thema veerkracht. Het panel bestond onder andere uit hoogleraar Neurowetenschap Victor Lamme, universitair docent Psychologie Richta IJntema (gepromoveerd op het thema veerkracht), Olympisch kampioen rekstok Epke Zonderland en chef de mission van de Paralympische Spelen Esther Vergeer. De Veerkracht Monitor is uitgevoerd door onderzoeksbureau Ipsos dat het onderzoek heeft gedaan onder een landelijk representatieve steekproef van duizend respondenten van achttien jaar en ouder.
 

 


Bureaus

Media

Economisch