Coca-Cola zet kerstcampagne in het teken van verbinding

06-12-2019 (14:27) - Marketing

Coca-Cola nodigt mensen uit om het goede in anderen te zien met de nieuwe campagne ‘What we share is stronger’. Coca-Cola zet deze boodschap kracht bij door het Rode Kruis te steunen. Consumenten kunnen dit jaar in de kersttruck kerstsokken of cadeaupapier meenemen in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis. Daarnaast kunnen bezoekers genieten van heerlijke hapjes gemaakt door vrijwilligers van de Welcome App.
 
Coca-Cola en Het Rode Kruis zijn al meer dan 100 jaar met elkaar verbonden. Dit jaar kunnen bezoekers bij de kersttruck inpakpapier of kerstsokken meenemen in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis. De opbrengsten gaan rechtstreeks naar hulpactiviteiten van het Rode Kruis om mensen in nood te helpen. Bezoekers van de kersttruck kunnen daarnaast ook genieten van lekkere hapjes. Daarvoor heeft Coca-Cola de samenwerking opgezocht met Welcome App, een app die nieuwkomers zich sneller thuis laten voelen in Nederland. Dit doen ze door hen te verbinden met locals en lokale organisaties en antwoorden te bieden op alledaagse vraagstukken.
 
Natuurlijk is ook een commercial onderdeel van de Coca-Cola kerstcampagne van 2019. De commercialis vanaf 6 december op TVen in de bioscopen te zien

Bureaus

Media

Economisch