Consumenten kiezen product van het jaar

28-10-2015 (08:51) - Marketing

Nederland maakt opnieuw deel uit van de 26 landen waar de Gekozen Product van het Jaar verkiezing wordt gehouden. Op basis van een representatief consumentenpanel wordt in verschillende categorieën een onderzoek gedaan. Fabrikanten kunnen tot 30 november inschrijven voor deelname. In maart 2016 wordt de uitslag bekend gemaakt.

Het onderzoeksbureau Nielsen legt de per categorie meedingende producten voor en vraagt naar het innoverend aspect, de aantrekkelijkheid van het product en de aankoopbereidheid. Consumenten bepalen zo het Gekozen Product van het Jaar.

Het organiserend bedrijf in de Benelux, ziet toe op naleving van de strenge deelname criteria en onafhankelijk goed onderzoek.

Katia Van Eecke, Managing Director Benelux van ‘Gekozen Product van het Jaar’: ‘Na twee succesvolle jaren in België hebben we veel geleerd. Punt één is het belang van de samenwerking met een gerenommeerd marktonderzoeksbureau. Nielsen doet uiterst professioneel en geheel onafhankelijk het onderzoek. Het feit dat Nederlandse consumenten zelf de keuze maken is de tweede troef.’

Na verkiezing tot ‘Gekozen Product van het Jaar’ ontvangt de fabrikant van het product het recht om het felrode stempel als marketing tool in te zetten.

Fabrikanten nemen deel aan de verkiezing van innovatieve merkproducten met onder meer voedingsmiddelen, huishoudelijke producten/schoonmaakmiddelen, persoonlijke verzorging, huisdierverzorging en andere regelmatig gebruikte producten.

www.gekozenproductvanhetjaar.nl


Bureaus

Media

Economisch