Coolest Dutch Brand van de maand: COOP

15-12-2017 (09:00) - Marketing

Heel onopvallend is COOP de afgelopen jaren gegroeid. In de luwte ontwikkelde deze coöperatie zich in supermarktland tot een top 5 speler, met 265 winkels en een omzet van 1,1 miljard euro. Pas sinds dit jaar maakt COOP reclame op televisie. Met effect. De supermarkt maakte de coöperatie mede hiermee opnieuw talk of the town. Reden genoeg om COOP als één na laatste merk de eer van de titel Coolest Dutch Brand van de Maand  te gunnen. 


1,1 miljard omzet

Manager marketing & communicatie Jurjen Worp is blij met de eer die COOP nu ten deel valt: ‘Het gaat goed met COOP. We investeerden de afgelopen jaren veel in onze winkels. En nu ook in onze communicatie. Over 2016 behaalden wij mede daardoor ruim € 1,1 miljard consumentenomzet. Dat betekent 5,4 procent groei en 3,3 procent meer omzet ten opzichte van het jaar daarvoor. De totale consumentenomzet steeg daarmee met ruim € 35 miljoen.’

Of COOP de 11 andere genomineerde brands voor de titel Coolest Dutch Brand 2017 zal weten te verslaan, zal bij de awarduitreiking op 20 maart 2018 gaan blijken. 


Welk merk wordt hèt Coolest Dutch Brand van  2017? 

Jaar in jaar uit beoordelen en bekronen marketeers reclame en bureaus op hun toegevoegde waarde. FONK Magazine draait met de verkiezing Coolest Dutch Brands 2017 de rollen om. De redactie selecteert maandelijks een coolest brand van Nederlandse origine. In 2017 gaat het daarbij met name om Nederlandse merken met een lange traditie die (dankzij innovatie en uitgekiende marketing) opnieuw aan een opmars zijn begonnen, waardoor ze ook jonge(re) generaties aanspreken en aan zich weten te binden.   


de Persgroep is host 

Op 15 februari 2018 komt de 50 koppige vakjury bij Coolest Dutch Brand host de Persgroep, bijeen om de winnaar van 2017 te kiezen. Vertegenwoordigers van de 12 genomineerde 'merken avn de maand' worden in de gelegenheid gesteld in 10 minuten hun case bij de jury te pitchen De jury bestaat uit 50 creatives en strategen en heeft twee onafhankelijke juryvoorzitters. Op 20 maart 2018 zal één van de twaalf genomineerden aan de haal gaan met dè Coolest Dutch Brand Award van 2017, die ‘as we speak’ wordt ontworpen door Robert Bronwasser.  


de genomineerden

Tot en met december zijn genomineerd: Gazelle, JOZO, SOA Aids Nederland, Heineken, Remia, Efteling, HEMA, ten Cate, Naturalis, NS en COOP. In januari 2018 wordt het laatste  en twaalfde merk van 2017 genomineerd.


meer weten?

Wil je meer weten over Coolest Dutch Brands 2017 het 11e Coolest Brand van de maand, pak dan de nieuwe digitale editie van FONK Magazine erbij. In deze uitgave een interview met manager marketing & communicatie Jurjen Worp. De digitale editie kun je deze maand eenmalig gratis lezen.


Wil je FONK in print lezen, maar heb je geen abonnement? Ga naar onze webshop en maak gebruik van een van onze
stormachtige herfstaanbiedingen.

 


Bureaus

Media

Economisch