Coolest Dutch Brands nomineert PLUS

03-05-2018 (14:56) - Marketing

FONK geeft in de reeks Coolest Dutch Brands dit jaar het podium aan duurzame merken en selecteert 12 actuele sustainable brands van Nederlandse origine die door lef en uitgekiende marketing een breed publiek aanspreken en van daaruit ook daadwerkelijk een verandering weten te bewerkstelligen.  Na Tony’s Chocolonely en Picnic is nu het woord aan supermarktketen Plus. FONK vroeg Eric Leebeek, commercieel directeur bij PLUS en voorzitter van het PLUS Greenteam, naar het hoe en waarom van de duurzame keuzes die de supermarkt maakt.


PLUS streeft er, met onder meer een milieuvriendelijke logistieke keten en klimaatvriendelijke supermarkten, naar de impact van haar bedrijfsvoering op het milieu zoveel mogelijk te beperken. Daarnaast maakt PLUS haar assortiment met concrete gezondere en Fairtrade stappen steeds duurzamer en vertelt de supermarkt de consument graag over de herkomst van deze producten. 


kindermarketingvrij

Eric Leebeek: ‘Duurzaamheid zit in ons DNA. Wij bieden een goed, lekker en uitgebreid verantwoord assortiment. En daar blijft het niet bij. Zo sponsoren we allerlei plaatselijke initiatieven, maken we de verpakkingen van onze huismerkproducten kindermarketingvrij en hebben we medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt in bijna al onze winkels in dienst. Bovendien bezorgen veel ondernemers met elektrische en hybride bezorgwagens en zijn al onze  supermarkten klimaatneutraal. Daar zijn we supertrots op. En we gaan door, want er zijn nog tal van verantwoorde stappen te zetten.’ 


Coolest Dutch Brands 2018

Na een eerste knallende editie van Coolest Dutch Brands 2017, geeft FONK dit jaar het podium aan duurzame merken. In 2018 selecteert de redactie van Fonk maandelijks actuele sustainable brands van Nederlandse origine die door lef en uitgekiende marketing een breed publiek aanspreken en van daaruit ook daadwerkelijk een verandering weten te bewerkstelligen. Begin volgend jaar kiezen wij samen met een verse vakjury van creatives en strategen hét winnende merk van 2018. Eerder in Coolest Dutch Brands 2018: Tony’s Chocolonely en Picnic. In deze derde aflevering: PLUS.


In FONK 232 lees je het complete verhaal van Eric Leebeek over Plus. 

 

* DPDK is cohost van Coolest Dutch Brands 2018 


Bureaus

Media

Economisch