De Bijenkorf zoekt ondernemende vrouwen

17-01-2017 (09:00) - Marketing

De Bijenkorf brengt een ode aan alle vrouwen in de  nieuwe campagne die van 16 januari t/m 8 maart (internationale vrouwendag) te zien is. Fotograaf des Vaderlands Robin de Puy portretteerde vrouwen met ieder een eigen bijzonder verhaal. Als onderdeel van de campagne zoekt de Bijenkorf ondernemende vrouwen die ervan dromen hun product bij de Bijenkorf te verkopen. Tijdens ‘A She Story’ krijgen zij hiertoe de kans. 


Marjolijn Meynen
, Directeur Marketing en Communicatie de Bijenkorf: 'De rol van de vrouw is groter dan ooit. Niet voor niks. Empathie, overzicht, compassie. Vrouwelijke kwaliteiten beïnvloeden de wereld. Uit marktonderzoek weten wij dat vrouwen naar de Bijenkorf komen om zich te laten inspireren en wij worden door hen geïnspireerd. Bij de Bijenkorf zijn alle vrouwen bijzonder, daarom deze campagne.'


Robin de Puy fotografeerde voor deze campagne zowel bekende als onbekende Nederlandse vrouwen, jong en oud, in krachtig zwart/wit en de Bijenkorf tekende hun verhalen op. Deze ode is tot aan internationale vrouwendag te zien in de etalages, outdoor media, online en als expositie in de Bijenkorf filialen. 


inspirerend

Fotograaf Robin de Puy: 'Het was erg inspirerend om met zoveel verschillende vrouwen te werken. Ze zijn allemaal uniek op hun eigen manier, zoals de vastberadenheid van de jonge Elke van Achterberg als professioneel rolstoelschermster, de wijsheid van de 90- jarige mevrouw Link en het levensverhaal van ballerina Michaela DePrince. Naast het fotograferen van de campagnebeelden heb ik ook met cinematograaf Maarten van Rossem 4 korte films gemaakt. Ik kijk ernaar uit deze te delen.' 


De volgende vrouwen zijn onderdeel van de campagne:
Elke van Achterberg | Professioneel rolstoelschermster
Stephanie Afrifa | Cultureel ondernemer
Michaela DePrince | Ballerina bij het Nationale Ballet
Fidan Ekiz | Journaliste, documentairemaker
Ninke Gijzel | Inkoopdirecteur de Bijenkorf
Sophie Hilbrand | Programmamaker
Gerda Link | Kunstenares
Lucia Rijker | Coach, inspirator
Angélique Schmeinck | Meesterkok, entrepreneur
Hanna Verboom | Actrice, sociaal ondernemer
Leonie Woerdeman | Hoofd plastische chirurgie Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis


ondernemende vrouwen

Er zijn vele ondernemende vrouwen in Nederland die graag hun product bij de Bijenkorf zouden verkopen. Of het nu gaat om kunst, kleding of cadeau artikelen, tot en met 25 januari kunnen zij zich hier aanmelden. De selectie van de producten vindt plaats door middel van een pitch voor de betreffende storemanager en een inkoper in het voor hen dichtstbijzijnde filiaal. Ieder filiaal kiest zijn eigen winnares en haar product zal vanaf eind februari 2017 tijdelijk worden opgenomen in het assortiment. Het publiek krijgt de kans om te stemmen op een van de zeven regionale winnaressen; de meest aansprekende krijgt met haar product tijdelijk een landelijk podium op deBijenkorf.nl. 


Room On The Roof

Deze maand staan in het ‘artist in residence’ project Room On The Roof ook vrouwen centraal.  Tot en met 19 februari  is de installatie van ontwerpster Sabine Marcelis  ‘Above the Roof, Abstracted Landscapes’ te zien in de etalage van de Bijenkorf Amsterdam. De muziek van Janne Schra zal te horen zijn in de herenpaskamers.


Bureaus

Media

Economisch