De Vegetarische Slager genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2018

20-09-2018 (13:35) - Marketing

De Vegetarische Slager is niet uit het nieuws te slaan. Minder vlees eten is een belangrijke trend waar het bedrijf uit Breda goed op inspeelt. Daarnaast zorgen ze met de stroom van introducties van nieuwe producten zoals de vegetarische rookworst voor veel aandacht. De vleesindustrie wordt gezien als één van de belangrijkste oorzaken van klimaatverandering, en daarom past het bedrijf dat vleesvervangers maakt perfect in de rij van nominaties van de Coolest Dutch Brands 2018.  


FONK sprak met Jaap Korteweg, oprichter en CEO van De Vegetarische Slager: 'We willen de grootste slager ter wereld worden en zo snel mogelijk. Dat heb ik zo gezegd omdat je dan een business plan hebt dat je nooit meer hoeft bij te stellen. Onze producten worden nu in zeventien landen op vierduizend locaties verkocht. En dat is nog maar het begin.' 


Het hele interview is te lezen in FONK 243 vanaf 3 oktober. 


Coolest Dutch Brands 2018

 Welk merk is het meest sustainable? Dat is de grote vraag bij de tweede editie van Coolest Dutch Brands. Na een eerste knallende editie van Coolest Dutch Brands 2017, geeft FONK dit jaar het podium aan duurzame merken. In 2018 selecteert de redactie van Fonk maandelijks actuele sustainable brands van Nederlandse origine die door lef en uitgekiende marketing een breed publiek aanspreken en van daaruit ook daadwerkelijk een verandering weten te bewerkstelligen. Begin volgend jaar kiezen wij samen met de verse vakjury van creatives en strategen hét winnende merk van 2018. Eerder in Coolest Dutch Brands 2018: Tony’s Chocolonely, Picnic, PLUS, Bunq, Marie-Stella-Maris, ASN Bank, Vandebron en Kings of Indigo. En nu dus ook: De Vegetarische Slager. 


DPDK is cohost Coolest Dutch Brands 2018


Bureaus

Media

Economisch