Dept creëert limited edition AR puffer jas

06-04-2021 (09:46) - Marketing

Digital agency Dept heeft een virtuele AR (augmented reality) apparel drop gecreëerd met gebruik van NFTs (non-fungible tokens) en Snapchat's nieuwe body-tracking tool. Het doel van het initiatief is om merken de waarde van virtuele mode en producten beter te helpen begrijpen. Dept benadrukt hiermee ook de booming digital ownership trend.

De puffer jackets zijn ontworpen door marketing technology agency Byte (part of Dept) en herkenbaar aan de kleurrijke animaties van het logo van Dept. Met behulp van Snapchat's nieuwe body-tracking tool heeft Byte ook een AR-lens gemaakt die kopers in staat stelt om overal video's van zichzelf te maken en de limited edition jas te "dragen".
 
Apparel drop
De virtuele kleding en Snapchat-lens zijn te koop als onderdeel van Dept's maandelijkse Apparel drop, dat maandelijks werknemers over de hele wereld exclusieve streetwear biedt van duurzame stoffen, gerecyclede materialen, dead stock en vintage items.
 
Panelsessie
Voor de mensen die hierdoor meer willen weten over hoe merken kunnen profiteren van NFTs en digital ownership, kan zich aanmelden voor de interactieve panelsessie van Dept en Byte op 6 april om 16:00 CET.

Bureaus

Media

Economisch