e-Village lanceert Email Benchmark 2019

09-04-2019 (16:41) - Marketing

e-Village heeft tijdens de halfjaarlijkse inspiratiesessie de zestiende editie van de Email Benchmark gelanceerd. De analyse is gebaseerd op 19.000 campagnes en 2,3 miljard e-mails die in 2018 zijn verzonden via Clang. Ook worden de resultaten gepresenteerd van een enquête die ruim 100 Nederlandse bedrijven invulden.


E-mailmarketing staat op de eerste plek in de top 3 van belangrijkste online kanalen, gevolgd door SEO en SEA. De belangrijkste doelen zijn het genereren van traffic naar de website, webshop of winkel, het stimuleren van de verkoop en branding. 


Het vakgebied staat daarbij niet stil. Zo worden er voor 2019 weer nieuwe trends verwacht waaronder marketing automation, 360-graden-klantprofiel en behavioral targeting. Grote uitdagingen zijn onder meer databasemanagement en segmentatie. 


donderdag

De campagnes waar veel focus op zal liggen, zijn vergelijkbaar met vorig jaar. Het gaat om de leadgeneratiecampagne, verrijkingscampagne en retentiecampagne. Het succes daarvan wordt gemeten op basis van Open Rate, Click Rate en conversie. De gemiddelden daarvan zijn enigszins gedaald ten opzichte van vorig jaar. 


Opvallend is dat donderdag inmiddels de populairste verzenddag is, waar dat vorig jaar nog woensdag was. Dat wil daarentegen niet zeggen dat op deze dag de Open Rate, Click Rate en conversie ook het hoogst zijn. 


Bureaus

Media

Economisch