Effective Media & Marketing lanceert onderzoekspanel ASK-Opinions

08-07-2021 (15:50) - Marketing

De wereld van panels en marktonderzoek is een nieuwe speler rijker: panelonderzoeks-bureau ASK-Opinions. Dit bureau is primair inzetbaar voor marktonderzoeksprojecten voor retailers, fabrikanten en brands in fmcg, combineert deze nieuwe dochter van Effective Media & Marketing (bekend van onder andere Scoupy en Hiiper) shopper- & aankoopdata, van meer dan een miljoen merk- en categoriekopers, met snel en innovatief online-panelonderzoek.
 
Met het aanstellen van Arjen van Duijvenbode als Managing Partner van ASK-Opinions heeft het bureau meer dan vijftien jaar ervaring op het gebied van onderzoekpanels en het ondersteunen van marktonderzoekers. "Door binnen EMM het nieuwe label ASK-Opinions te koppelen aan cashback- en activatieplatform Scoupy, kunnen we echt iets unieks naar de markt brengen.", zegt Valentijn Bras, CEO van Effective Media & Marketing.
 

Data-verrijking voor panels

Van Duijvenbode: "Vanuit de huidige, meer traditionele panels beschik je vaak over profiel- en surveydata. Dat is al heel waardevol, maar door het toevoegen van shopper- & aankoopgedrag weten wij veelal ook wat de categorie-, product- en merkvoorkeuren zijn van consumenten. Hierdoor kunnen we met zekerheid vaststellen wie jouw product daadwerkelijk heeft gekocht en daardoor gerichter targetten en productervaringen uitvragen. Hierdoor bieden onze panels een unieke data-verrijking voor ieder consumentenonderzoek en marcom-vraagstuk."
 

Bureaus

Media

Economisch