Efteling nummer #1 Instagram Top 100 van Somention

12-10-2020 (10:55) - Marketing

Het afgelopen kwartaal heeft Somention weer onderzoek gedaan naar de 100 belangrijkste Nederlandse merken op Instagram. Uit dit kwartaalonderzoek van juli t/m september 2020 is de Efteling dit keer als winnaar gekomen, met de beste engagement rate in combinatie met het aantal volgers.
 
Het onderzoek is gehouden onder Nederlandse merken of internationale merken met een Nederlands Instagram account en focust zich op de engagement rate in combinatie met het aantal volgers. Er is gekeken naar zowel de grootte van de fanbase, als naar de hoeveelheid reacties en likes.
 
Vera-Jasmijn van Goor, Social media Specialist Efteling: “User generated content staat centraal op het Instagram-kanaal van de Efteling, 80% van alle content op ons kanaal komt van Efteling-bezoekers. Geen gemaakte setting, maar pure beelden die de échte beleving laten zien. Dat vinden wij belangrijk, want die content is relevant, actueel en geloofwaardig. Statistieken van het afgelopen jaar laten een sterke groei zien in interactie. Waarin we een aantal jaar geleden alleen de jongere doelgroep aan ons wisten te binden, wordt die doelgroep nu steeds breder. Zowel jong als oud weet ons te vinden op Instagram en dat zorgt voor een grote variatie in interactie."
 
Bekijk de volledige Instagram Top 100 van Somention hier.
 

Bureaus

Media

Economisch