FlowSports en SEG tillen vrouwenvoetbal naar een nog hoger niveau

03-03-2022 (16:57) - Marketing

Sports Entertainment Group (SEG) neemt een aandeel in FlowSports, waarmee twee toonaangevende Nederlandse sportmanagement bureaus hun krachten bundelen. FlowSports is de grootste Nederlandse speler in het vrouwenvoetbal; SEG vertegenwoordigt wereldwijd honderden voetballers, wielrenners, esporters, artiesten en coaches. Beide partijen geloven sterk in het vrouwenvoetbal en delen de ambitie om het vrouwenvoetbal naar een nog hoger niveau te tillen.
 
FlowSports staat al bijna tien jaar aan de top van het internationale vrouwenvoetbal. In 2013 was het bedrijf betrokken bij de eerste betaalde internationale transfer voor een vrouwelijke Nederlandse speler. Sindsdien hebben zij talloze succesvolle transfers en deals begeleid, waaronder de aanstelling van de bondscoach van de OranjeLeeuwinnen. FlowSports vertegenwoordigt 40 (inter)nationale cliënten, waaronder speelsters als Vivianne Miedema, die recentelijk door BBC werd uitgeroepen tot beste voetbalster ter wereld, drievoudig Champions League-winnares Shanice van de Sanden en OranjeLeeuwin Jill Roord en trainers als Mark Parsons en Arjan Veurink. SEG heeft ruim twintig jaar ervaring in het begeleiden van sport- en entertainment talenten bij het waarmaken van hun dromen. Met meer dan 600 cliënten in 30 landen is het in Amsterdam gevestigde bedrijf een van de meest toonaangevende sportmanagement bureaus ter wereld. In SEG ziet FlowSports de perfecte partner om haar ambities te verwezenlijken.
 
Leoni Blokhuis, founder en managing director van FlowSports: "In april bestaat FlowSports officieel 10 jaar, in die tijd heeft het vrouwenvoetbal een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Wij zijn meegegroeid met de sport, met daarbij altijd het leveren van kwaliteit als belangrijkste pijler. FlowSports is een ambitieus bedrijf. Om onze ambities waar te maken binnen een sport en markt die zich stormachtig ontwikkelen, is de samenwerking met SEG de juiste volgende stap voor ons. Wij hebben elkaar gevonden in onze gedeelde passie voor voetbal. Met SEG als partner halen wij meer kennis en expertise in huis om onze speelsters (inter)nationaal de beste begeleiding te blijven bieden zoals zij dat van ons gewend zijn."

Bureaus

Media

Economisch