Gezonde Generatie nieuwe partner van Olympic Moves

03-11-2020 (14:54) - Marketing

De Gezonde Generatie is de nieuwe partner van Olympic Moves, een initiatief van NOS*NSF en de Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO). Doel van Olymic Moves is alle jongeren in Nederland inspireren en de kans geven op een sportief, gezond en gelukkig leven.
 
Uit onderzoek blijkt dat jongeren veel te weinig bewegen en sporten om verschillende redenen. VMBO-leerlingen noemen de kosten als grootste belemmering. Leerlingen op HAVO/VWO geven aan dat ze het te druk hebben. Slechts 25 procent van de jongeren voelt zich vanuit hun omgeving aangemoedigd om meer te bewegen. NOC*NSF en de 20 gezondheidsfondsen verenigd in De Gezonde Generatie willen daar verandering in brengen. Samen met TeamNL sporters gaan zij onder andere via ‘Olympic Moves’ jongeren inspireren om meer te sporten en bewegen.
 

Gezondheid en geluk

Op het VMBO is de grootste winst te behalen als het gaat om gezondheid en geluk. In het Olympic Moves-programma wordt daarom de komende jaren extra aandacht besteed aan het VMBO. Dit lijkt mooi aan te sluiten bij de behoefte van de leerlingen. 70 procent van de VMBO-ers geeft namelijk aan dat er meer aandacht mag komen voor het feit dat je door sporten en bewegen lekkerder in je vel komt te zitten.
 
De samenwerking met de Gezonde Generatie zorgt voor een breder en rijker programma van Olympic Moves, dat al sinds 18 jaar door NOC*NSF en de Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO) wordt georganiseerd. Meer dan 1000 vakdocenten lichamelijke opvoeding zetten zich in om via ‘Olympic Moves’, de grootste schoolsportcompetitie voor het voortgezet onderwijs, meer dan 150.000 jongeren actief te laten bewegen.

Bureaus

Media

Economisch