GumGum neemt JustPremium over

10-08-2021 (12:00) - Marketing

GumGum, leider op het gebied van Contextual Intelligence Technologie, neemt het uit Nederland afkomstige JustPremium over, een van de grootste marktplaatsen voor rich media en video-advertenties in Europa. Met hun gecombineerde aanbod zijn ze de enige wereldwijde aanbieder met een uniforme oplossing voor het leveren van internationale Rich Media advertentie campagnes in contextueel relevante digitale omgevingen.

In 2025 zal er naar verwachting meer dan $412 miljard worden uitgegeven aan Contexual targeting. Zowel GumGum als JustPremium hebben groei doorgemaakt door de snelle verschuiving van budgetten naar contextual targeting en meer impactvolle advertenties. In Europa is GumGum al hard op weg om een omzetgroei van meer dan 148% te realiseren ten opzichte van vorig jaar. Het eerste gecombineerde aanbod zal bestaan uit een nieuwe aansprekende in-content video-advertentie formaat, alsmede een in-content shoppable display advertentie. De contextual engine van GumGum, Verity, zal aan de basis staan van beide producten.
 

Groeistrategie

Deze overname is een onderdeel van de internationale groeistrategie van GumGum. JustPremium helpt A-merken om in contact te komen met meer dan 900 miljoen mensen in premium omgevingen. Door de krachten te bundelen met JustPremium verdubbelt GumGum zijn schaal in het Verenigd Koninkrijk en kan het bedrijf uitbreiden naar meer dan acht nieuwe markten, waaronder Duitsland, Frankrijk, Spanje, Nederland, België, Zweden, Denemarken en Mexico.

Bureaus

Media

Economisch