H&M luistert naar jonge wereldverbeteraars

28-04-2021 (10:23) - Marketing

Om de belangrijkste rolmodellen van nu én de toekomst een podium te geven start H&M het platform ‘Role Models’. Door jonge wereldverbeteraars hier een stem te geven wil het merk laten zien hoe waardevol de ideeën en initiatieven van kinderen zijn en dat zij hiermee bijdragen aan een betere toekomst voor zowel zichzelf als hun ouders. Het digitale platform lanceert op 29 april op HM.com/kids.
 
Kinderen zijn beter geïnformeerd en meer betrokken en gedreven dan ooit tevoren. Hun optimistische, verbindende en vrije kijk op de wereld levert volgens H&M een grote bijdrage aan een betere toekomst. Met Role Models wil H&M daarom een verandering teweegbrengen en de rollen omdraaien: niet de plannen en ideeën van volwassenen zijn het belangrijkst, maar juist de verhalen en voornemens van jonge ‘changemakers’ moeten gehoord worden.
 
“We willen dat de wereld ook voor de volgende generaties een mooie plek is en hebben daarom ambitieuze doelen om ons bedrijf eerlijker en duurzamer te maken. We vinden het heel belangrijk om daarvoor ook te luisteren naar ideeën van rolmodellen die vandaag al het verschil maken: kinderen. Met dit platform doen we dan ook meer dan alleen een aantal fantastische kinderen onder de aandacht brengen; we maken hiermee gebruik van onze omvang voor iets waar we echt in geloven”, zegt Pascal Brun, global sustainability manager van H&M.
 

Groot publiek

Vanaf 29 april kunnen inspirerende rolmodellen worden ingezonden op HM.com/kids, waar alle verhalen welkom zijn; van initiatieven op het gebied van duurzaamheid tot sociale gelijkheid en onderwijs. Later dit jaar zet H&M hier verschillende rolmodellen in de spotlight zodat hun initiatieven onder de aandacht komen en het grote publiek deze kleine wereldverbeteraars kan helpen.

Voor de lancering van het platform maakte regisseur Bryan Buckley een korte film waarin verschillende rolmodellen al aan het woord komen. De film illustreert hoe deze jongeren tegen de manier van denken en handelen van volwassenen aan kijken en laat zien dat we juist naar de jongere generatie moeten luisteren om te zorgen voor veranderingen en verbeteringen. 
 

Bureaus

Media

Economisch