Heineken stapt als sponsor in bij Circuit Zandvoort

19-05-2017 (11:42) - Marketing

Heineken en Circuit Zandvoort gaan een vijfjarige strategische sponsorovereenkomst aan. Heineken ziet het circuit als het hart van de autosport in Nederland en daarmee als de aangewezen plek om de Formule 1 ook in ons land te activeren. Heineken wordt ook de huisbrouwerij van Bernie’s Bar & Kitchen en Bernie’s Beach Club, de nieuwe restaurants van het circuit.


direct merkbaar

Aanstaand weekend, tijdens de JUMBO racedagen driven by Max Verstappen, is het eerste resultaat van de samenwerking direct merkbaar: dan wordt de Heineken® VIP-box boven de pits feestelijk geopend en stroomt het bier uit de tap van Bernie’s Bar & Kitchen. 


when you drive, never drink  

Vorig jaar stapte Heineken groots in als global beer partner van de Formule 1. Naast zichtbaarheid tijdens GP’s, is David Coulthard aangesteld als ambassadeur. Daarnaast schittert oud-wereldkampioen Jackie Stewart in de internationale reclamecampagne “When you drive, never drink” van het biermerk, waarmee Heinekeneen duidelijke positie inneemt ten opzichte van alcohol in het verkeer: “als je rijdt, drink dan nooit.” De campagne zal naast bij de Formule 1 evenementen en op TV ook zichtbaar zijn op het circuit van Zandvoort.


Circuit Zandvoort
De samenwerking met Circuit Zandvoort is volgens Bernhard van Oranje, eigenaar van het circuit, een logische: “Circuit Zandvoort is de enige plek in Nederland waar jong en oud een Formule 1-beleving krijgt. Aanstaand weekend krijgen 100.000 fans naast Max Verstappen ook de voormalige F1-rijders en andere race legendes als Jan Lammers, Arie Luyendyk, Gijs van Lennep, Christijan Albers en Robert Doornbos te zien. Begin september verwelkomen wij met de Historic Grand Prix, een race met klassieke F1-bolides, ook weer 50.000 fans. Met deze twee events bieden wij het beste uit het verleden en heden van de Formule 1 aan.”


Bureaus

Media

Economisch