Hennessy lanceert samenwerking met Les Twins

16-09-2021 (17:15) - Marketing

Voor de Hennessy Very Special 2021 limited edition is het Franse cognacmerk de samenwerking aangegaan met Laurent en Larry Bourgeois, beter bekend als Les Twins. Ze creëerden een multimediale samenwerking met de slogan 'Move Out Loud'. De samenwerking bestaat uit twee verschillende limited edition etiketten die gebaseerd zijn op de bewegingen van Les Twins en een muziekvideo met een unieke performance.

De samenwerking tussen Hennessy Very Special en Les Twins vindt zijn oorsprong in Cognac, de thuisbasis van het historische merk. In de wijngaarden, distilleerderijen en Founder's Cellar in Cognac vond Les Twins inspiratie in niet één aspect, maar in het hele proces om Hennessy Very Special te maken, van aarde en wijnstok tot vat en glas.
 
Zowel cognac maken als dansen vereist geduld, precieze, perfecte timing, grenzeloze energie en een vonk van genialiteit. Deze overeenkomsten vormden de inspiratie voor de door Les Twins gemaakte dans die met behulp van motion capture-technologie werd omgezet in graphics. Deze graphics zijn terug te vinden op de etiketten van de Hennessy Very Special flessen. Het is voor het eerst dat de Hennessy limited edition fles twee complementaire ontwerpen heeft. Elke fles heeft de beeltenis van Laurent of Larry, met hun typerende bewegingen die digitaal zijn vastgelegd. Daarnaast is elke fles voorzien van een QR-code die toegang geeft tot de volledige 'Move Out Loud' experience.


Launch event in de Supperclub

Op dinsdag 14 september werd in het bijzijn van Laurent en Larry de samenwerking tussen Hennessy en Les Twins voor een select aantal genodigden in de Supperclub in Amsterdam gevierd. Na een korte introductie van Vice President van Hennessy Very Special Amanda Hawk hielden de broers een uitgebreid gesprek over hun ervaringen in Cognac en het tot stand komen van de samenwerking onder leiding van host Jennifer Muntslag. Naast de signature cocktails van Laurent en Larry werden de genodigden uiteraard ook getrakteerd op een spectaculair optreden van Les Twins.

 


Bureaus

Media

Economisch