Hollandse Meesters exclusief op wijnlabels KLM

26-04-2018 (12:06) - Marketing

In mei en juni van dit jaar gaat KLM wijnen serveren in de World Business Class met etiketten van schilderijen uit het Rijksmuseum. De afbeeldingen zijn uitgezocht op het thema 'lente' en zijn allemaal van bekende Nederlandse schrijvers uit de Gouden Eeuw.


KLM heeft samengewerkt met organisator Activin Wine Group en het Rijksmuseum om dit project te realiseren. De schilderijen op de etiketten zijn onder andere 'Het Straatje' van Johannes Vermeer en 'Meisje met een Brede Hoed' van Caesar Boëtius van Everdingen. Deze schilderijen zijn ook te zien in het Rijksmuseum.

 

nederlands cultuurgoed

KLM wil haar passagiers in aanraking brengen met de Nederlandse cultuur door zich te profileren als ‘Dutch at heart’. Die visie wordt zoveel mogelijk doorgevoerd in alle produkten en diensten. Wanneer passagiers in aanraking komen met het Nederlandse cultuurgoed is er bovendien een extra motivatie om het Rijksmuseum te bezoeken. 


Bureaus

Media

Economisch