IJsvogel Retail & The Valley introduceren loyaliteitsprogramma

17-03-2017 (10:17) - Marketing

IJsvogel Retail introduceert voor haar retail-formules Pets Place en Boerenbond een loyaliteitsprogramma. Zowel in de markt voor huisdieren en dierbenodigdheden als die voor tuin- en tuinonderhoud is de concurrentie groot en competitief op prijs, mede door de opkomst van online pure players. IJsvogel Retail positioneert beide retail-formules daarom sterk op service en kwaliteit. 
 

Om die positionering waar te maken en verder invulling te geven aan haar omni-channel strategie, lanceert IJsvogel Retail voor beide retail-formules een loyaliteitsprogramma. De ‘drager’ van het programma is een app die online en offline winkelen verbindt. De app biedt trouwe klanten extra voordeel, relevante informatie en persoonlijke services en advies. Deze persoonlijke aanbiedingen sluiten aan op de behoeften en interesses van klanten aan de hand van hun profiel en eerder aankoopgedrag. Daarnaast biedt de digitale omgeving uitkomst voor alle vragen omtrent verzorging van huisdier en tuin op basis van hun specifieke kenmerken of profiel.
 
In deze 1e fase heeft The Valley het programma ontwikkeld met Nominow als centraal Customer Data Platform, dat 360° klantprofielen creëert. Daarin worden transactie- en gedragsdata vanuit diverse bronnen opgeslagen, ontdubbeld, geuniformeerd en verrijkt. Nominow koppelt met de Magento webshop, het kassasysteem, een door The Valley ontwikkelde loyalty app en een campagne-management systeem. De komende periode wordt het programma doorontwikkeld, waarmee Pets Place en Boerenbond échte omni-channel retailers worden. 
 
 

Bureaus

Media

Economisch