ING brengt jongeren in beweging met ING Only Football YouTube kanaal

18-06-2018 (09:54) - Marketing

ING inspireert jongeren in beweging te komen en te gaan voetballen met vermakelijke en authentieke content op het succesvolle YouTube kanaal ‘ING Only Football’. Ttijdens de eerste Fandag van het voetbal kanaal in het Olympisch Stadion (in Amsterdam), kwamen er meer dan 700 kinderen bijeen om samen met hun online idolen en voetbalhelden deel te nemen aan allerlei leuke activiteiten.
 

Om jongeren spelenderwijs in contact te brengen met voetbal is ING medio 2016 gestart met het YouTube-kanaal ‘ING Only Football’. ING biedt met het populaire YouTube-kanaal leuke content aan, bestaande uit de gaafste voetbaltrick en -tips, verrassende video’s omtrent de wedstrijden van het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen en nog veel meer. Het doel van het kanaal is kinderen te inspireren in beweging te komen.
 

Steven Sedee
, Manager Sportsponsoring ING Nederland: “Ons YouTube kanaal ING Only Football is in een korte tijd enorm populair geworden onder jonge voetbalfans. We brengen hiermee onze jonge voetbalfans in contact met hun online idolen en de helden van Oranje.”
 

De ING Only Football Fandag is een doorvertaling van het online kanaal naar een fysiek evenement. Kinderen tussen de acht en veertien jaar oud konden vandaag alles wat er wekelijks te zien is op het ING Only Football kanaal, live beleven op de Fandag. Zo konden de kinderen onder andere de voetbal skillgames spelen tegen Donny van de Beek, kon er gegamed worden tegen Fifalosophy en was het mogelijk om in een pannakooi te voetballen tegen Touzani. Ook waren er een aantal internationals op de Fandag. cces.

Bureaus

Media

Economisch