JOZO Brand to Watch van de maand februari

20-02-2017 (11:07) - Marketing

Vroeger was zout een belangrijk ruilmiddel en was het onmisbaar voor het conserveren van eten. Tegenwoordig heeft zout haar waarde verloren. Sterker nog: zout wordt vaak gezien als ongezond en ligt het onderin de schappen van de supermarkt. Brandowner AkzoNobel grijpt samen met digital agency Reyez! de koe op een verfrissende manier bij de horens. Voor Fonk reden het (bijna) vergeten Nederlandse zoutmerk in februari als Brand to Watch aan te merken.


Hotste brands van Nederlandse origine
In januari koos de redactie fietsenfabrikant Gazelle tot Brand to Watch. Voor wie even niet meer weet hoe deze verkiezing werkt: waar reclame en digital bureaus jaarlijks door tal van marketeers worden beoordeeld op hun toegevoegde waarde en jaar in jaar uit daarvoor al of niet bekroond worden, draaien wij nu de rollen een keer om en selecteert de redactie van Fonk dit jaar voor het eerst maandelijks de hotste brands van Nederlandse origine. Aan het eind van dit jaar wordt, samen met een jury van professionals, de winnaar van 2017 gekozen.
 

Februari nominatie Brands to Watch: JOZO
AkzoNobel heeft zich dit jaar ten doel gesteld om meerwaarde te creëren voor zout in het algemeen en voor JOZO (sinds 1929 een oer Nederlands merk) in het bijzonder. Een andere belangrijke doelstelling van AkzoNobel is de algemene kennis rondom zout en gezondheid te vergroten. 'Als je ziet hoe creatief met voeding vandaag de dag wordt omgegaan en hoeveel dit gedeeld wordt online, moet je daarop inspelen als wereldwijde zoutspecialist’ - Mathieu Spros, Global Product Management Retail AkzoNobel.


De JOZO collectie

Mooi gezged; maar hoe pak je dat als 88 jarig brand aan?
Inmidels is een segmentatie van alle soorten JOZO zout ontwikkeld, met behulp van een nummeringssysteem, met visuele “haakjes” die refereren aan korrelgrootte en oorsprong. Dit helpt bij het maken van een keuze uit de nieuwe JOZO collectie, die sinds eind 2016 verkrijgbaar is bij steeds meer supermarkten en speciaalzaken in heel Europa. De herpositionering van het merk vroeg uiteraard om een online herlancering en een nieuwe communicatiestrategie, die in de loop van dit jaar steeds zichtbaarder zal worden.  Met dit in het achterhoofd lag de uitdaging bij digital bureau Reyez! om een online platform te bedenken, ontwikkelen en vorm te geven dat optimaal tegemoet komt aan de wensen van de bezoeker. Het bureau tekende voor de nieuwe online strategie, concept, ontwerp en technische realisatie van de nieuwe website.

Het platform ondersteunt zowel consumenten als professionals bij het kiezen van de meest geschikte soort zout. Bovendien laat het de complete collectie op inspirerende wijze zien, verrijkt met waardevolle informatie over zout en gezondheid. Volgende maand meer over de wederopstanding van JOZO in Fonk Magazine


digital agency DPDK is cohost van Brands to Watch 2017

 


Bureaus

Media

Economisch