Jupiler verandert (voor even) van naam

20-02-2018 (14:44) - Marketing

Jupiler verdwijnt uit het schap. Dat was de boodschap die eergister heel België in haar greep hield. Het populairste biermerk van België haalde alle kenmerkende verwijzingen naar het merk van de brouwerij in Jupille en weigerde vervolgens alle commentaar.

 

Vandaag werd, tijdens een door AB InBev speciaal belegde persconferentie, duidelijk dat dit de aftrap is voor de grootste WK campagne ooit, ontwikkeld door The Communication Company (TCC) uit Breda. Nooit eerder ging een biermerk zo ver in haar steun aan een nationaal voetbalteam. De brouwer laat haar eigen merknaam verdwijnen en brengt tijdelijk Belgium op de markt. Het recept is identiek, enkel de naam verandert in aanloop naar de matchen van de Rode Duivels. Belgium-bier lanceert ook een bijhorende TV-campagne, supportersmateriaal en –acties voor de horeca en unieke gadgets en promo’s voor de retail met daarop de hashtag #WEAREBELGIUM
 

5 maanden lange supporters rollercoaster

“De huidige generatie Rode Duivels is meer dan ooit in staat om ons als Belgen trots te maken en wij leven 100% mee. We verenigen ons allemaal onder één vlag en brouwen vanaf februari Belgium bier. Met Belgium en bijhorende hashtag #WEAREBELGIUM creëren we een 5 maanden lange supporters rollercoaster van wow’s en wauw’s,” zegt Dimitri van Loock, Marketing Manager Jupiler BeNeLux.
 

super trots

Cees Faes, CEO TCC: “We zijn natuurlijk super trots om als Nederlands bureau de grootste Jupiler campagne rondom de Rode Duivels en het WK te maken. Een campagne waarin iedereen afstand doet van zijn of haar identiteit om samen voor één natie en één team te staan. 

Bureaus

Media

Economisch