Kortingscodes populair bij jonge gezinnen

11-11-2015 (11:04) - Marketing

Bijna de helft van de Nederlandse jonge gezinnen gebruikt een kortingscode bij het afrekenen van zijn online bestelling. Ook volwassenen tussen de 40 en 65 jaar weten ze inmiddels veelvuldig te vinden.

Het populairste is om kleding en accessoires online te kopen met korting gevolgd door cadeau’s en fotoboeken.

Dit blijkt uit onderzoek van de website Kortingscodes.net uit analyse van 3850 respondenten.

Kortingsjagers

Uit het onderzoek komt naar voren dat 46 procent van de jonge gezinnen een kortingscode gebruikt bij het online shoppen. 33 procent van de volwassenen tussen de 40 -65 jaar gebruikt een code voor extra korting.

De voornaamste reden is dat jonge gezinnen goed georiënteerd zijn en vaker online aankopen doen dan de andere consumentgroepen. Ook geven ze aan gemakkelijk de weg naar de webwinkel weten te vinden, evenals de manier om extra korting te krijgen op veel producten bij verschillende webwinkels.

Kleding en accessoires
Uit de gegevens blijkt dat kleding en accessoires het populairst zijn met 24 procent gevolgd door 21 procent van cadeau’s, fotoboeken en wenskaarten. Opmerkelijk is dat de woensdag een populaire dag is voor de online aankopen. Zo wordt er in de avonden tussen zes en negen uur het meest gekocht, gevolgd door het tweede deel van de avond tussen negen en elf uur.

Volgens het onderzoeksteam is hier een duidelijke verklaring voor de resultaten: ‘Als mensen thuiskomen na een drukke werkdag, is het niet alleen ontspannend om op de bank lekker online te shoppen. Ook is het nog praktisch omdat je vaal in het weekend al druk genoeg bent.’

 


Bureaus

Media

Economisch