Landelijke verkiezingscampagne waterschappen van start

18-02-2019 (10:45) - Marketing

Vandaag start de landelijke verkiezingscampagne van 21 waterschappen. Met als doel om zoveel mogelijk mensen naar de stembus te trekken op 20 maart. GH+O communicatie ontwikkelde deze campagne, waarbij de unieke band van Nederlanders met water wordt ingezet om het werk van de waterschappen dichterbij te brengen. 
 
 
Elke vier jaar zijn er waterschapsverkiezingen. Maar veel Nederlanders weten niet precies wat de waterschappen doen, laat staan wat ze moeten stemmen. Doutzen Wijbenga, communicatiestrateeg bij GH+O: “Veel mensen denken bij de waterschappen aan veilige dijken. Maar de waterschappen maken ook het afvalwater schoon, regelen de visstand en voeren het regenwater in de stad weer goed weg. In de campagne focussen we op de onderwerpen waar je als stemmer invloed op hebt. En waarbij er dus écht iets te kiezen valt.” 
 

Credits

Opdrachtgever: Unie van Waterschappen
Senior Communicatieadviseur: Miranda van der Voort
 
Bureau: GH+O Communicatie
Concept: Demy Sapthu, Yasmin Visser
Ontwerp: Dimitri van Veenen
 
Strategie: Doutzen Wijbenga, Sanne Gaastra
 
Animatie: Motiontales
Productie: Foto Formation
Fotograaf/regisseur: Chantal Spieard
Camera: Jeroen Simons
Online Marketing: Pixl
Social edits: Videobrouwers
 
 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.

Bureaus

Media

Economisch