Made Blue doet aan grootschalig waterontwikkelingshulp

14-02-2017 (10:14) - Marketing

Schoon drinkwater is in ontwikkelingslanden schaars, terwijl we in Nederland liters water verspillen. Zuiver bronwater op tafel in restaurants is hier heel normaal. Made Blue probeert water verantwoord te maken, door de Nederlandse horeca schoon drinkwater in ontwikkelingslanden te laten sponsoren.

Het idee is vrij simpel: voor iedere liter water die horecaondernemers bestellen bij Made Blue, wordt er 30 cent gedoneerd aan de drinkwaterprojecten van het nieuwe bedrijf. Omgerekend betekent dit dat voor iedere liter water die in een Nederlandse horecagelegenheid gedronken wordt, er 1000 keer zoveel water beschikbaar komt in ontwikkelingslanden. 

Ondertussen heeft Made Blue al meer dan 2 miljard liter water gerealiseerd, waarmee ruim 200.000 mensen in ontwikkelingslanden permanent zijn voorzien van schoon drinkwater. De man met het idee is Frank van der Tang, medeoprichter van Made Blue: ‘De gast wil niet of nauwelijks betalen voor water. Ook de horecaondernemer heeft er soms moeite mee om het gratis te serveren, omdat er wel werk aan vast zit en er kosten worden gemaakt. Zo kwamen we op het idee om ‘ons’ water met een verhaal op tafel te laten zetten’, licht hij toe.
 
Informatie over het project, hoe het werkt en wat er precies verwacht wordt van horecaondernemers is de vinden op de website van Made Blue.
 
 

Bureaus

Media

Economisch