Maxim Hartman zet vlees op z’n nummer tijdens de Nationale Week Zonder Vlees

07-03-2022 (09:15) - Marketing

De Nationale Week Zonder Vlees is vijf jaar geleden niet zonder reden gestart: minder vlees eten staat gelijk aan een enorme positieve impact voor mens, dier en milieu. Dat is niet te ontkennen en daar sluit ook televisiemaker, presentator en acteur Maxim Hartman zich volledig bij aan. Voor de Week Zonder Vlees, lanceert hij in samenwerking met LikeMeat een video waarin niet consumenten worden aangesproken om hun gedrag te veranderen, maar het vlees zelf op z’n nummer wordt gezet. 
 
“Ik ga graag de confrontatie aan en dit keer met een vieze speklap. Plantaardig is net zo lekker, dus waarom zou je daar niet voor kiezen,” aldus Maxim. Samen met LikeMeat, een plantaardig voedingsmerk van LIVEKINDLY Collective, creëert hij meer aandacht voor de vraag waarom vlees als product eigenlijk nog bestaat. Dat is toch niet meer van deze tijd? Er bestaan inmiddels hele lekkere alternatieven die beter voor je zijn, beduidend minder schadelijk zijn voor de planeet en waar geen dierenleed aan te pas komt. In plaats van vleeseters aan te spreken om vaker voor een vega(n) optie te kiezen, voelt Maxim het vlees liever stevig aan de tand.
 
De video toont Maxim in een donkere confrontatieruimte, waar hij tegenover een stuk vlees zit. Maxim confronteert de speklap met het feit dat vlees eten niet meer kan. En zoals we hem kennen wordt de harde waarheid zonder er doekjes om te winden meegedeeld; “Eerst was je nog een lief varkentje en kijk eens hoe je er nu bij zit. Hoe durf je mensen nog zo te verleiden?”. Duidelijk wordt dat de speklap niet nodig is. Je hoeft geen stukje vlees te eten om lekker te eten.
 

Bureaus

Media

Economisch