Mayster lanceert conversie verhogende prijslijsttool voor auto-importeur en dealer

30-09-2020 (10:15) - Marketing

De online prijslijst is een van de meest en langst geraadpleegde bronnen op importeur- en dealerwebsites. Daarmee is het een van de krachtigste conversietools waarover een automerk beschikt. Onderzoek wijst uit dat ruim 70% van de prijslijsten niet ontworpen zijn voor online gebruik. Mayster komt met een eenvoudige oplossing.
 
Tijdens de zoektocht naar een nieuwe auto ziet de consument de online prijslijst als een van de belangrijkste informatiebronnen. In een tijd waarin door COVID-19 het bezoek aan de fysieke showroom fors onder druk staat, laat een inventarisatie van de huidige markt zien dat ruim 70% van de prijslijsten niet ontworpen zijn voor online gebruik. De kracht van de online prijslijst wordt daarmee door veel auto-importeurs onderschat. Uit onderzoek van Mayster (gespecialiseerd in digital conversie content voor de automotive industrie) is gebleken dat op dealerwebsites het merendeel van de online prijslijsten niet up-to-date zijn. Ook worden tijdelijke acties en modellen door importeurs niet meegenomen in prijslijsten en zijn private-lease prijzen bijna niet vindbaar. Het onderzoek wees verder uit dat in plaats van prijslijsten, veredelde Excel-bestanden worden gebruikt die bij de consument meer vragen en onduidelijkheid oproept.
 
Een goede (online) prijslijst helpt de consument om de carconfigurator beter te begrijpen. De prijslijst verbetert daarmee de ‘online sales journey’ en kan tegelijkertijd kostenbesparingen in print opleveren.
 

Datagestuurde prijslijst tool leidt tot meer conversie

Volgens Marcel Buining, managing partner van Mayster, kunnen automerken hun online conversie verhogen met slimmere prijslijsten. “Ongeveer de helft van de online traffic van prijslijsten komt via mobile devices als smartphone en tablet. Dan red je het al snel niet meer met een moeilijk leesbare PDF versie van de Excel-prijslijst. Onze nieuwe prijslijsttool is datagedreven; we zien hoe lang consumenten in de prijslijst kijken en welke onderwerpen ze belangrijk vinden. Dat is de start voor het ontwerpproces. Vervolgens voegen we ‘call to actions’, verkoopacties, leasetarieven en videocontent toe op de belangrijkste plaatsen in prijslijst om zo de conversie verder te verhogen. Dankzij automatische integratie van de online prijslijst op dealerwebsites verdubbel je vervolgens al snel het bereik van de prijslijst en behoort de problematiek van verouderde prijslijsten tot het verleden."
 

Bureaus

Media

Economisch