MediaMarkt trakteert op 18e verjaardag

18-09-2017 (10:31) - Marketing

Wie jarig is, trakteert: degene die MediaMarkt via social media op de meest originele manier feliciteert mag een minuut lang gratis winkelen in MediaMarkt Rotterdam Corner, de winkel waar het 18 jaar geleden allemaal begon. Daarnaast trakteert de winkelketen klanten voor deze gelegenheid op 18% korting op heel veel producten.

 

In de afgelopen 18 jaar is MediaMarkt uitgegroeid tot de grootste elektronicaretailer van Nederland. Dat bracht de nodige veranderingen teweeg in de retailwereld. Voor het eerst mocht je alle elektronicaspullen aanraken en uitproberen, kocht je CD’s voor 20 gulden in plaats van 40 en was je verzekerd van de beste prijs door de toepassing van dynamic pricing.


opvalende reclamecampagnes

Met opvallende reclamecampagnes en acties zoals Gekkenhuis, de verkoop van ruimtereizen en vliegende auto’s en optredens van artiesten als Shawn Mendes drukte MediaMarkt direct zijn stempel. Zo leidde de verkoop van Uggs tot een ware stormloop en was MediaMarkt de keten die BTW Weg Ermee groot maakte in Nederland.


de komende 18 jaar

“Je zou kunnen zeggen dat we nu volwassen zijn, maar ik noem het liever meerderjarig,” vertelt Gordon Scholz CEO bij MediaMarkt Nederland. “De echte volwassenheid als omnichannel retailer moeten we nog bereiken. In 18 jaar hebben we veel uitdagingen doorstaan; denk aan prijsdoorbraken, de economische crisis en de komst van online en pure players.”


transformatie

Met de marktveranderingen, veranderde MediaMarkt mee. De winkels transformeerden tot de entertainment- en servicehubs die het nu zijn. “Vanaf het begin focusten we ons op de pijlers prijs en assortiment. Daar zijn nu de pijlers beleving, innovatie en service bijgekomen. De komende jaren willen we doorgroeien naar een totaalaanbieder van oplossingen; producten, diensten, content en advies waarbij service zich als belangrijke pijler ontwikkelt,” aldus Scholz.

 

Bureaus

Media

Economisch